Ryneczek Lidla - jakość i świeżość, które się wyróżniają

Tylko 7% Polaków spożywa warzywa i owoce do każdego posiłku. Prawie co drugi zapomina o ich spożywaniu w ciągu dnia. Badania pokazują, że Polacy jedzą nie za dużo warzyw i owoców. Bez nich nasza dieta staje się nudna i uboga w witaminy, minerały i błonnik pokarmowy.

Co roku w Polsce zwiększa się liczba osób otyłych i z nadwagą. Problem ten nasila się również u dzieci. Niezwykle istotna jest edukacja młodych ludzi na temat zdrowego odżywiania oraz znaczenia owoców i warzyw w zbilansowanej diecie. Eksperci twierdzą, że regularne ćwiczenia, regularne wizyty u lekarza, unikanie stresu oraz spożywanie owoców i warzyw to najlepsze sposoby na zachowanie dobrego zdrowia.

Rynki i targowiska to miejsca, gdzie najczęściej można znaleźć owoce i warzywa.

Według badań Komisji Europejskiej, Polacy są największymi zwolennikami zakupów na bazarach i targowiskach w całej Unii Europejskiej. Prawie połowa z nas kupuje tam owoce i warzywa, podczas gdy średnia unijna wynosi zaledwie 33 procent. Chodzimy tam, by kupić wysokiej jakości żywność i inne produkty. Niektórzy Polacy twierdzą, że robią zakupy na bazarach, bo wiedzą, że produkty, które kupują są świeże i produkowane lokalnie. W ten trend dobrze wpisuje się koncept Ryneczek Lidla, który jest miejscem, gdzie każdy znajdzie świeże, wysokiej jakości warzywa i owoce. Ryneczek Lidla dostarcza do sklepów ponad 90 produktów każdego dnia, nawet w niedziele. W tej ofercie znajdują się zarówno produkty dobrze nam znane, jak i egzotyczne, które poznajemy podczas zagranicznych podróży, takie jak pitahaya i karambola, passiflora, kumkwat czy liczi.

Wybór dostawców w oparciu o najwyższe standardy

Każdy producent, który chce być dostawcą do sieci, musi spełniać rygorystyczne normy jakościowe określone przez Lidl Polska. Weryfikacja jakości nie kończy się na tym etapie. Akredytowane zewnętrznie laboratoria badawcze sprawdzają partie towaru przed dostarczeniem go do sklepów. W ubiegłym roku wykonano ponad 400 badań dla asortymentu w "Markecie Lidla". Na bieżąco, wielokrotnie w ciągu dnia, towary sprawdzane są również przez pracowników sklepów. Odbywa się to po to, aby klienci mieli pewność, że w Ryneczku Lidla mają najlepsze jakościowo i najnowsze produkty.

Bio-produkty stają się coraz bardziej popularne

Ryneczek w Lidlu to także świadectwo rosnącej świadomości konsumentów i globalnego trendu eko. W ofercie marki Biotrend w Lidlu można znaleźć takie produkty jak ziemniaki, cebula czy cytryny. Produkty te uprawiane są na specjalnych certyfikowanych terenach, na których nie stosuje się chemicznych nawozów, sztucznych nawozów, stymulatorów wzrostu, modyfikacji genetycznych czy konserwantów. Bio owoce, jak i bio warzywa, są w pełni naturalne. Jest to szczególnie ważne dla dzieci. Produkty Biotrend są dziś najlepiej sprzedającą się żywnością BIO w Polsce, zarówno pod względem ceny, jak i jakości.

Lidl wspiera polskich sadowników

Udział Lidla w kampanii Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji "Jem bo Polskie" przyczynił się do popularyzacji polskich jabłek wśród klientów. Działania te przyczyniły się do poprawy notowań jabłek z polskich sadów. Owoce te odnotowały dwucyfrowy wzrost w Lidlu w 2014 r. w porównaniu do 2013 r.

Lidl rozpoczął kampanię promującą polskie jabłka przed jesienną akcją "Jem, bo Polskie". Kampania otrzymała wsparcie reklamowe głównie poprzez spoty telewizyjne z udziałem Pascala Brodnickiego czy Karola Okrasy.