Czym jest pozycjonowanie PR?

Kreowanie wizerunku firmy w sieci jest bardzo ważne. Odpowiada za to wiele działań. Jednym z jego ważnych filarów jest SEO PR. Co to takiego? Na czym polega? Co daje?

  • Pozycjonowanie Public Relations – co to takiego?
  • Jakie działania obejmuje SEO PR?
  • Dla kogo jest pozycjonowanie PR

Pozycjonowanie Public Relations – co to takiego?

Usługa SEO PR to kreatywne kreowanie wizerunku firmy w wyszukiwarce Google. Może polegać na wzmocnieniu dotychczasowych działań, ale też na stworzeniu absolutnie nowego oblicza marki, zwłaszcza w przypadku nowo powstałych firm. Na pozycjonowanie PR składa się reagowanie na negatywne opinie i treści, jakie pojawiają się w sieci, jak i monitorowanie pozytywnych wzmianek. SEO PR ma na celu wzmocnienie zaufania do marki, ulepszenie odbioru oferty produktowej sklepu online lub usług. Zwłaszcza firmy, które działają lokalnie, np. w Warszawie, powinny pomyśleć o tym, jak wiele dadzą im pozytywne opinie. Na stronie znanej agencji SEO www.bizzit.eu przeczytasz, na czym dokładnie polegają działania z zakresu zarządzania reputacją. Warto zdobyć tę wiedzę i wdrożyć ją w swoim przedsiębiorstwie. Jest to kluczowe nie tylko dla pozycjonowania, ale i dla całej strategii marketingowej.

Jakie działania obejmuje SEO PR?

Pozycjonowanie to przede wszystkim działania, które mają na celu osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce na frazy kluczowe dla danej marki. Dzisiaj jednak to za mało. Aby zyskać klienta, konieczne jest nie tylko zdobycie jego zainteresowania, ale też zaufania. Odpowiednie relacje z dotychczasowymi są równie ważne dla podtrzymania satysfakcji. O co zatem należy zatroszczyć się w firmie? Na co postawić? Z pomocą przychodzi właśnie pozycjonowanie wizerunkowe, a więc SERM (skrót od ang. Search Engine Reputation Management).

SEO PR obejmuje działania, które mają na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w wyszukiwarkach internetowych lub w sieci reklamowej Google. Dzięki niemu możliwe jest zarówno stworzenie nowych, jak i zacieśnienie dotychczasowych relacji między marką a klientem. Aby tego dokonać, warto publikować odpowiednio przemyślany content na stronie firmowej, udostępniać go w social mediach (Facebook, LinkedIn, Instagram), dbając o komunikację z klientami zarówno na oficjalnym koncie firmowym, jak i w innych miejscach w sieci. Na pozycjonowanie Public Relations wpłynie nawet promocja w mediach społecznościowych treści ze strony firmowej, które mogą być wartościowe z punktu widzenia odbiorcy.

Oczywiście to, na jakie działania powinno się postawić, w dużej mierze zależy od tego, jakie działania zostały podjęte na wcześniejszym etapie, a także jakie opinie krążą po Internecie na temat marki i czy przedstawiają ją w dobrym, czy w złym świetle.

Dla kogo jest pozycjonowanie PR?

Nie ma co ukrywać – wizerunek firmy w Internecie jest dzisiaj na wagę złota. To właśnie w sieci coraz częściej dokonujemy wyborów zakupowych. Właśnie dlatego ważne jest, by nie skupiać się tylko na działaniach, które mają promować ofertę, ale i budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Ale to nie wszystko. Wszelkie działania muszą być trafione pod względem ustalonej grupy docelowej. A dla kogo dobrą inwestycją będzie pozycjonowanie Public Relations? Dla każdego! Warto zlecić SEO PR i być spokojnym o dobre imię w Internecie.