Czy warto stworzyć własną markę?

Założenie firmy wiąże się z wieloma przygotowaniami. Najważniejszy w tym wypadku jest pomysł oraz branża, w jakiej chcesz rozpocząć swój biznes. W takim razie jak się przebić przez konkurencję oraz sprawić, że właśnie Twoja firma będzie zauważona i rozpoznawalna? Koncepcja marki, grupa docelowa, produkt, identyfikacja wizualna czy proces produkcji to bardzo ważne kwestie których nie może zabraknąć. Zatem jak zrobić to dobrze i odnieść sukces?

Koncepcja marki

Liczy się pomysł. Chcąc założyć swoją własną markę musisz przemyśleć koncepcje i główną idee. To, jakie produkty znajdą się w Twoim asortymencie zależy tylko od Ciebie, natomiast przemyśl dokładnie jakie rzeczy chciałbyś sprzedawać. Zdecydowanie łatwiej jest poszerzać swoją ofertę o nowe produkty niż całkowicie je wycofywać, dlatego musisz dobrze się zastanowić.

Grupa docelowa

Określ grupę docelową do której kierowane będą Twoje produkty lub usługi. Pamiętaj, że nie wszystkim możesz dogodzić i to nie o to chodzi. Ty sam wybierasz swoich odbiorców, dlatego przy ustalaniu grupy docelowej odpowiedz sobie na podstawowe pytania np. kim jest twój odbiorca, jaki jest jego wiek, czym się interesuje i co lubi.

Nazwa oraz logo

Kiedy ustaliłeś już koncepcje marki oraz grupę docelową przyszedł czas na to, aby zdecydować się jaką nazwę będzie miała Twoja marka oraz jakie będzie jej logo. Nazwa firmy powinna być chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Powinna być w miarę krótka i intrygująca tak, aby klient szybciej skojarzył produkt z marką. Logo marki powinno być spójne z koncepcją oraz nazwą brandu. Profesjonalna agencja brandingowa zadba o to i stworzy pomysł, który podbije nie tylko Twoje serce, ale również serca Twoich przyszłych klientów!

Elementy wizualne marki

Do elementów wizualnych zaliczane są takie rzeczy tak logo, księga znaku, sposoby wykorzystywania grafik oraz kolory. Elementy wizualne to nic innego jak wszystko, co możemy zobaczyć związanego z Twoją firmą. Wygląd strony internetowej, wygląd banerów czy reklam to kluczowe elementy, które powinny być spójne i zawsze takie same.

Elementy komunikacyjne marki

Komunikacja to wszystko co trafia do uszu konsumenta. Do komunikacji możemy zaliczyć wiele innych elementów, takich jak np:

  • komunikacja z klientami w social mediach
  • treści na stronie internetowej
  • sposób sprzedaży osobistej

Marka to nie tylko nazwa, znak czy symbol, ale również wartość. Budowanie marki nie może zacząć się od elementów graficznych, ponieważ to tylko wizualizacja wartości. Jeżeli zależy Ci na tym, aby zbudować dobrą markę nie zaczynaj od logo. Skup się na tym i przemyśl, co jest najbardziej kluczowe dla Twoich klientów i do tego zacznij. Pamiętaj, że dobra marka nie działa nigdy krótkoterminowo – jej budowanie jest naprawdę kosztowne a sposób zachowania firmy wobec klienta jest kluczowym wyznacznikiem jak postrzegana jest marka. Budowanie lojalności z marką odbywa się poprzez doświadczenia i zachowania, które klient odczuwa w chwili styczności z nią. Warto nawiązać współpracę z doświadczoną agencją brandingową, która pomoże Ci skutecznie zbudować Twoją markę i zaistnieć wśród konkurencji. Od takiej agencji powinieneś oczekiwać pełni profesjonalizmu jak i najwyższej jakości wykonywanych usług. Każda marka jest ważna i realizacja jej zasługuje na indywidualne oraz wsparcie w działaniu.