Promocja własnego biznesu za pomocą live streamingu

Dzięki łatwiejszemu dostępowi do tworzenia własnych transmisji na żywo, rynek live streamingu zyskał bardzo wysokie tempo wzrostu. Z narzędzi do transmisji online korzystają zwykli użytkownicy, więc nic dziwnego, że po takie rozwiązania sięgają również firmy. Live streaming od 4 lat zyskuje coraz to większą popularność dzięki udostępnieniu tej technologii zwykłym użytkownikom przez YouTube oraz Facebook.
Dynamiczny styl życia każdego z nas sprawia, że coraz to trudniej jest fizycznie pojawić się na tradycyjnym evencie. Uczestnicy konferencji czy szkoleń stacjonarnych są zmuszeni dopasować cały plan dnia do konkretnego wydarzenia, często biorąc dzień wolny od pracy. Zdarza się również, że taka osoba musi przejechać pół Polski, żeby dostać się na właściwe miejsce. Organizacja więc takiego wydarzenia poprzez transmisje na żywo wydaje się być całkiem na rękę dla każdej osoby.
Również firmy na co dzień korzystają z takiego rozwiązania. Często zdarza się, że pracownicy, kontrahenci czy kadra zarządzająca jest rozproszona po całym świecie. Dzięki technologii transmisji online są oni w stanie przeprowadzić wideokonferencje uwzględniając istotę sprawy, budując relacje oraz omawiając plan biznesowy w czasie rzeczywistym! Dzięki szybkiej, autentycznej oraz pełnowymiarowej komunikacji, przedsiębiorstwa bardzo chętnie korzystają z takiej funkcji.
Live streaming w medycynie?
Jest to dość niespotykana forma wykorzystania transmisji na żywo nawet w obecnych czasach. Niewiele osób o tym wie, ale Uniwersytet Medyczny w Poznaniu od 2010 roku transmituje na żywo operacje laryngologiczne, dzięki czemu szkolą oni lekarzy i umożliwiają wymianę wiedzy na poziomie międzynarodowym. Podczas operacji raka krtani w Klinice Otolaryngologii live stream oglądało ponad 1000 osób! Widzowie mogli podczas tej transmisji zadawać pytania lekarzom.
Płatność oraz dobre łącze
Obecnie widzowie oczekują jak najłatwiejszego dostępu do treści. Tym samym czas rejestracji powinien być skrócony do minimum. Dlatego najczęściej firmy decydują się na indywidualny player wideo, który jest osadzony na własnej stronie internetowej. Dodatkowo musi on być spięty systemem pay per view, dzięki czemu widz może dokonać wszystkim niezbędnych operacji w jednym miejscu szybko i wygodnie. Często jednak organizatorzy nie są pewni co do potencjalnej ilości widzów w jednym momencie. Jest to o tyle utrudniona predykcja, ponieważ większość odbiorców decyduje się na obejrzenie transmisji w ostatnim momencie. Organizator więc musi mieć możliwość elastycznego zarządzania przepustowością łącza. Strata potencjalnych klientów wiąże się z stratą finansową oraz wizerunkową.
Coraz to większa popularność transmisji online sprawiła, że twórcy muszą inwestować nie tylko w narzędzia do potrzeb podmiotów, ale i również pod względem bezpieczeństwa. Okazuje się, że pomimo płatnego dostępu do niektórych transmisji, część użytkowników streamuje takie wydarzenia za darmo. Wiąże się to z jeszcze większymi stratami finansowymi. Co więcej, podczas takiej transmisji wyciec mogą dane prywatne przedsiębiorstwa, przez co jest ono narażone na ataki z różnych stron.
Jest to stały problem, jeżeli chodzi o amatorskie transmisje na żywo. Poradzić mogą sobie z tym jednak profesjonalne firmy świadczące usługi realizacji transmisji na żywo jak na przykład https://streaming-warszawa.pl/ . Mogą oni monitorować sygnał w czasie rzeczywistym i blokować dostęp osobom, które udostępniają taką transmisję bez zgody organizatora. Nie wszystkie przedsiębiorstwa jednak taką technologię posiadają.
Autor: Materiał partnera


