Warszawa liderem kampanii promującej mniej znane stolice Europy Środkowowschodniej

2 min czytania
Warszawa liderem kampanii promującej mniej znane stolice Europy Środkowowschodniej

Cztery stolice — Warszawa, Wilno, Ryga i Tallin — połączyły siły, by pokazać Amerykanom nowe oblicze regionu. Kampania skierowana do mieszkańców aglomeracji Nowego Jorku i Chicago korzysta z mediów społecznościowych i materiałów wideo, które mają przekonać, że warto wybrać Europę Środkowowschodnią zamiast zatłoczonych szlaków Zachodu.

  • Warszawa jako lider kampanii
  • Europe Untold w oczach amerykańskiej influenserki

Warszawa jako lider kampanii

Stołeczne Biuro Turystyki poprowadziło projekt, który uzyskał pełne dofinansowanie w wysokości 100 tys. euro od European Travel Commission (ETC). W tym roku do programu zgłoszono dziewięć konsorcjów — propozycja Warszawy i trzech stolic bałtyckich zdobyła środki na kampanię, która potrwa do końca listopada i będzie obecna m.in. na platformach Meta, TikTok i YouTube. Współpraca ma na celu dotarcie do mieszkańców aglomeracji Nowego Jorku i Chicago i pokazanie alternatywy dla popularnych kierunków południowej Europy.

“Projekt, którego Warszawa jest liderem, ponownie zdobył uznanie European Travel Commission. Hasło kampanii ‘Europe Untold’ wynika stąd, że nasze miasta wciąż pozostają mało znane wśród amerykańskich turystów i stanowią ciekawą alternatywę dla dobrze znanych, choć często zatłoczonych miejsc na klasycznym szlaku Europy Zachodniej – wyjaśnia Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki.”

Europe Untold w oczach amerykańskiej influenserki

W ramach kampanii powstała seria czterech spotów, z których każdy prezentuje jedno miasto oczami amerykańskiej podróżniczki Melissa Male (@melissamale). Influencerka odwiedziła wszystkie cztery stolice i będzie publikować relacje na swoich kanałach, a materiały wideo uzupełnia krótki film spinający opowieści w jedną całość. Zeszłoroczna odsłona projektu osiągnęła ponad 16,4 miliona wyświetleń, co skłoniło organizatorów do powtórzenia formuły.

“Dobre wyniki zeszłorocznej kampanii pokazują, że współpraca pomiędzy miastami zwiększa możliwości dotarcia z przekazem na odległe rynki. Dlatego też Warszawa ponownie połączyła siły ze stolicami państw bałtyckich, aby pokazać mieszkańcom aglomeracji Nowego Jorku i Chicago, że Europa nie kończy się na najbardziej popularnych destynacjach regionu śródziemnomorskiego, ale ma do zaoferowania również piękne miejsca i interesujące doznania w metropoliach środkowowschodniej części kontynentu – podsumowuje Paweł Moras.”

Na poziomie organizacyjnym ETC zrzesza narodowe organizacje turystyczne z 35 państw i wspiera promocję Europy na dalekich rynkach, realizując kampanie, analizy rynku i działania sprzyjające zrównoważonemu rozwojowi turystyki.

na podstawie: UMS Warszawa.

Autor: krystian