Praktyczna edukacja zdrowotna w liceum - uczniowie poznawali drobnoustroje i zasady profilaktyki

W Warszawie lekcja edukacji zdrowotnej stała się małym laboratorium i debatą o tym, jak proste nawyki chronią zdrowie. Uczniowie w praktyce sprawdzali, co kryje się na naszych dłoniach, a zaproszeni goście rozmawiali o znaczeniu nowoczesnego programu nauczania. Zajęcia pokazały, że edukacja o zdrowiu to nie tylko biologia, lecz także umiejętności społeczne i decyzje na co dzień.
- Zajęcia w XIII Liceum Ogólnokształcącym im. płk. Leopolda Lisa‑Kuli
 - W Warszawie o szerszym wymiarze edukacji zdrowotnej
 
Zajęcia w XIII Liceum Ogólnokształcącym im. płk. Leopolda Lisa‑Kuli
W praktycznych zajęciach klasy 3F o profilu biologiczno‑chemicznym uczniowie wykonywali wymazy, oglądali preparaty pod mikroskopem i dyskutowali o źródłach drobnoustrojów oraz metodach ochrony przed nimi. W lekcji uczestniczyli przedstawiciele rządu i samorządu: Katarzyna Lubnauer (wiceminister edukacji), Piotr Otrębski (zastępca dyrektora Departamentu Innowacji i Rozwoju w MEN), Aneta Wyczółkowska (radna Dzielnicy Targówek i przewodnicząca Komisji Edukacji) oraz Dorota Kozielska (zastępczyni burmistrza Dzielnicy Targówek).
W Warszawie o szerszym wymiarze edukacji zdrowotnej
Nauczyciele i goście podkreślali, że przedmiot edukacja zdrowotna ma przygotować młodzież nie tylko w obszarze medycznym, lecz także psychicznym, społecznym, środowiskowym i cyfrowym. Mowa była o umiejętnościach takich jak podejmowanie świadomych decyzji, komunikacja, empatia oraz odporność na dezinformację — wszystko w kontekście troski o swoje i cudze zdrowie. Proste czynności, jak regularne mycie rąk, zostały pokazane jako realne narzędzie zapobiegania zagrożeniom.
na podstawie: Targówek.
Autor: krystian

