Warszawskie przedszkola i szkoły zaproszone do konkursów na ogródki

Jesień ma tu pachnieć ziemią i pomysłami — Zarząd Zieleni m.st. Warszawy ponownie szuka pomysłów na zielone miejsca przy placówkach edukacyjnych. Przedszkola i szkoły podstawowe mogą przekształcić wyobraźnię dzieci w realny projekt, który potem zobaczą wszyscy mieszkańcy. To propozycja dla tych, którzy chcą, by szkolne podwórko stało się miejscem spotkań i nauki przyrody.
- Konkursy i kto może wziąć w nich udział w Warszawie
- Nagrody, wystawa i gdzie trafią zwycięskie prace
Konkursy i kto może wziąć w nich udział w Warszawie
Zarząd Zieleni m.st. Warszawy zaprasza przedszkola i szkoły podstawowe do udziału w jesiennych edycjach dwóch konkursów: Skarby w ogródku — VIII edycja dla przedszkoli oraz Bioróżnorodność wokół szkoły — V edycja dla szkół podstawowych. Każda placówka ma za zadanie przygotować grupową pracę, która pokaże wymarzoną przestrzeń zieleni przy danym miejscu nauki — miejsce, gdzie odbywałyby się zajęcia, zabawy i odpoczynek.
Zgłoszenia można przesyłać do 31 października 2025 r.. Organizator prosi o zapoznanie się z regulaminem przed przystąpieniem do konkursu oraz o przygotowanie krótkiego opisu koncepcji przez opiekuna grupy. W zgłoszeniu powinny znaleźć się dane teleadresowe placówki, informacja o kategorii wiekowej lub grupie, nazwisko osoby kontaktowej wraz ze służbowym adresem e‑mail i numerem telefonu oraz zdjęcie pracy w formacie PDF, JPG lub PNG.
Nagrody, wystawa i gdzie trafią zwycięskie prace
Nagrodą dla laureatów są warsztaty przyrodnicze organizowane w Pawilonie Edukacyjnym Kamień oraz rzeczowe upominki roślinne ufundowane przez GMF Group Sp. z o.o. Oryginalne, nagrodzone prace trzeba będzie dostarczyć do Pawilonu Edukacyjnego Kamień, gdzie zostaną zaprezentowane szerszej widowni. Wyniki konkursu zostaną opublikowane na stronie organizatora do 12 listopada 2025 r.
Zarząd Zieleni m.st. Warszawy pełni rolę organizatora i fundatora warsztatów; roślinne nagrody ufundowała firma wskazana wyżej. Realizacja zwycięskich pomysłów ma szansę przemienić szkolne przestrzenie w bardziej przyjazne miejsca — dla dzieci, nauczycieli i gości.
na podstawie: Ursus.
Autor: krystian