Warszawa odzyskuje tramy na Słomińskiego - lepsze przystanki i krótsze dojścia

2 min czytania
Warszawa odzyskuje tramy na Słomińskiego - lepsze przystanki i krótsze dojścia

Przebudowa torowiska na ul. Słomińskiego zakończona 29 września; tramwaje wróciły na most Gdański i poprawione przystanki mają ułatwić codzienne dojazdy.

  • Zobacz jak Warszawa zmienia Słomińskiego
  • Sprawdź zmiany na przystankach i trasach tramwajów

Zobacz jak Warszawa zmienia Słomińskiego

Prace na odcinku od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do wjazdu na most Gdański, obejmującym ponad 3 km toru pojedynczego, zakończyły się zgodnie z planem 29 września. Roboty prowadziła częściowo firma Strabag, a częściowo Tramwaje Warszawskie własnymi siłami. W ramach inwestycji wymieniono szyny, część słupów i sieć trakcyjną, wykonano nowe odwodnienie, a na rozległych odcinkach torowisko przeprojektowano na bezpodsypkowe.

Na zachodnim fragmencie torowiska pojawiło się zazielenienie z rozchodnika; podobny „zielony dywan” ma się pojawić na odcinku bliżej mostu Gdańskiego późną jesienią. To element większego programu modernizacji infrastruktury tramwajowej w mieście.

Sprawdź zmiany na przystankach i trasach tramwajów

Najbardziej widoczne dla pasażerów są przebudowane przystanki. Nowe perony Baseny Inflancka zostały przesunięte na zachód od skrzyżowania z ul. Pamiętajcie o Ogrodach, co skraca pieszą drogę w relacji do centrum handlowego Arkadia. Przystanki Dworzec Gdański zostały wydłużone, a przejście prowadzące do przystanków Park Traugutta przesunięto i zabezpieczono wyspowymi progami spowalniającymi. Docelowo Zarząd Dróg Miejskich ma tam uruchomić sygnalizację świetlną z priorytetem dla tramwajów.

Tramwaje wróciły na planowe trasy: linie 1, 6 i 28 kursują przez Słomińskiego, most Gdański i Starzyńskiego. Linia 18 nadal jeździ trasą zmienioną (PKP Służewiec – Plac Narutowicza), a uzupełniająca 68 przestała kursować. Tymczasowo na Słomińskiego skierowano linię 27, która obecnie kursuje na trasie Cmentarz Wolski – Żerań FSO przez most Gdański i nie dojeżdża na Żoliborz.

Rok 2025 to rekordowy sezon remontów tramwajowych w Warszawie - Tramwaje Warszawskie zaplanowały 34 zadania obejmujące w sumie blisko 10 km toru pojedynczego, w ramach wieloletniego Warszawskiego Programu Torowego. Większość prac prowadzono w okresie letnim, gdy liczba pasażerów jest mniejsza, a część robót wykorzystano przy innych inwestycjach tramwajowych.

Dodatkowo w mieście trwają duże remonty torowisk: przebudowa między ul. Widok a przystankiem Królewska na ul. Marszałkowskiej oraz remont na ul. Grójeckiej między pl. Narutowicza a ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Oba zadania realizowane są zgodnie z harmonogramem; przywrócenie ruchu tramwajowego na tych odcinkach zaplanowano od 13 października.

na podstawie: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy.

Autor: krystian