SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie coraz częściej wybieraną metodą reklamy online. Charakteryzuje się ona wysoką skutecznością, ale jednocześnie przystępnymi kosztami. W celu prowadzenia skutecznej reklamy SEO konieczne jest wybranie słów kluczowych. Zobacz, czym one są, jakie są ich rodzaje i jak należy prawidłowo je dobierać.
Co to są słowa kluczowe?
Termin jak słowa kluczowe czy frazy kluczowe, również po angielsku keywords, odnosi się do rodzaju słów używanych w reklamie w wyszukiwarkach internetowych.
Frazy kluczowe są bardzo istotne dla SEO, czyli dla reklamy przez pozycjonowanie. Jej zadaniem jest zwiększenie widoczności adresu konkretnej strony na liście wyników w wyszukiwarce internetowej, by przyciągnąć na nią w ten sposób więcej osób.
Wybierając właściwe słowa kluczowe, pozycjonowanie stron internetowych może uzyskać największą efektywność. Warto też wskazać, że słowa kluczowe wspomagają inne metody promocji, między innymi social media marketing oraz content marketing.
Jakie wyróżnia się typy słów kluczowych?
Słowa kluczowe dzielone są na różne kategorie w zależności od ich typu oraz przeznaczenia. Zaliczane są do nich poniższe frazy kluczowe:
1. Frazy ogólne – mają ogólne przeznaczenie, są proste, ale też wysoce konkurencyjne, więc promowanie się z nimi jest droższe.
2. Frazy lokalne – zawierają oznaczenie konkretnych miejscowości, miast, regionów. Są one używane podczas pozycjonowania lokalnego.
3. Frazy brandowe – powiązane są z konkretną firmą, marką.
4. Frazy zakupowe – używane są przez sklepy internetowe.
5. Frazy Long-Tail – inaczej określane jako frazy długiego ogona, są mniej konkurencyjne, tańsze w użyciu, a także dokładniejsze.
Aby dowiedzieć się więcej o rodzajach fraz kluczowych używanych do SEO, warto zajrzeć na blog o pozycjonowaniu.
Jak dobierać słowa kluczowe?
Dobór właściwych fraz kluczowych jest powiązany przede wszystkim z promowaną stroną oraz z celami, jakie pragnie się uzyskać.
Najczęściej używane są zróżnicowane frazy, na przykład ogólne i Long-Tail, natomiast w przypadku firm lokalnych dodatkowo frazy lokalne. Sklepy online wybierają frazy zakupowe, ponieważ dzięki nim mogą dotrzeć do klientów poszukujących konkretnych produktów. Frazy brandowe pozwalają na bezpośrednie wyszukanie danej firmy czy marki online.
Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?
W dobraniu odpowiednich fraz oraz sprawdzeniu ich ilości wyszukiwań bardzo pomocne są narzędzia dostępne online.
Najczęściej używany jest udostępniony przez Google planer słów kluczowych, natomiast można też korzystać z innych narzędzi.