Dlaczego masowa wysyłka SMS to dobry sposób na komunikację w biznesie?

SMS-y do klientów, kontrahentów, pracowników to rozwiązanie, które aktualnie wykorzystuje wiele firm - jednak nie wszystkie. Jeśli przedsiębiorstwo jeszcze go nie wdrożyło, warto, aby dowiedziało się o nim więcej. Może się bowiem okazać, że okaże się ono strzałem w dziesiątkę.

Szczegółowe informacje o technicznych aspektach masowej wysyłki SMS można znaleźć na stronach internetowych platform, które ją oferują, na przykład https://mprofi.pl/uslugi/wysylka/. Poniżej natomiast wyjaśnimy, dlaczego jest tak przydatna i jakie są jej największe zalety.

Odbiorcy chętnie i szybko odczytują SMS-y

SMS-y charakteryzują się wysoką skutecznością odczytu - kiedy odbiorca usłyszy charakterystyczny dźwięk nowej wiadomości, jest prawdopodobne, że bardzo szybko sięgnie po telefon i zapozna się z wiadomością. W przypadku innych metod komunikacji proces ten może potrwać znacznie dłużej.

Fakt, że komunikaty SMS-owe są zwykle bardzo krótkie sprzyja odczytywaniu ich w całości, podczas gdy dłuższe formy, takie jak e-maile czy listy, bywają szybko porzucane już po kilku zdaniach, jeśli w ogóle zostaną otworzone. Przedsiębiorstwa mogą prowadzić z klientami (i nie tylko) zarówno komunikację jednostronną, jak i dwustronną (a więc pozwalającą otrzymywać odpowiedzi od adresata, a nie tylko przesyłać mu wiadomości).

Oznacza to, że oprócz wysyłania przypomnień, zachęt czy ciekawostek, poprzez wiadomości tekstowe można również przeprowadzać różnego typu ankiety, badania satysfakcji, zapisy na wydarzenia, głosowania i wiele więcej.

Zastosowania dla wspomnianych działań można znaleźć w licznych branżach, od turystyki, przez gastronomię, po szkolenia. To firma wybiera, komu, kiedy i jak często będzie wysyłała komunikaty - może robić to sporadycznie lub regularnie, w zależności od swoich potrzeb, budżetu i innych czynników.

Masowa wysyłka SMS jest szybka, prosta i opłacalna

Konfiguracja masowej wysyłki SMS, w tym nawet wysyłki zautomatyzowanej, aby odbywała się po spełnieniu określonych warunków przez daną osobę (na przykład po złożeniu zamówienia), nie jest wbrew pozorom trudnym zadaniem.

Nie wymaga ono umiejętności programistycznych ani dużych nakładów czasu. Szczególnie biorąc pod uwagę, że przesyłane komunikaty są zazwyczaj bardzo krótkie i łatwo jest je opracować. Wszystko odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów graficznych, jest też możliwość integracji usługi masowej wysyłki SMS z różnymi innymi usługami bądź wdrożenie jej do własnej aplikacji za pośrednictwem API.

Platforma SMS pozwala tworzyć i segmentować listy kontaktów, dzięki czemu można komunikować się z poszczególnymi grupami odbiorców w bardziej spersonalizowany i uporządkowany sposób.

Jeśli dodamy do tego fakt, że wiadomości tekstowe stanowią relatywnie tanią metodę komunikacji, trudno się dziwić, że tak wielu przedsiębiorców po nie sięga. W czasach, gdy odbiorcy stają się coraz bardziej znieczuleni na wszelkiej maści treści reklamowe, SMS-y zapewniają wysoką skuteczność w niskiej cenie.