Czym jest pozycjonowanie lokalne strony?

Prowadzisz lokalny biznes i zależy Ci na pozyskaniu większej liczby klientów z Twojej okolicy? Chcesz poprawić widoczność swojej strony www i zwiększać dzięki niej zyski ze sprzedaży? Pomoże Ci w tym lokalne pozycjonowanie stron internetowych. Sprawdź, na czym polega i jakie korzyści przyniesie Twojemu biznesowi.

Pozycjonowanie lokalne strony – co to jest?

Lokalne pozycjonowanie stron tak naprawdę nie różni się istotnie od ogólnego SEO. W jego ramach prowadzone są taki działania, jak:

  • optymalizacja technicznych elementów strony, które są brane pod uwagę przez roboty indeksujące wyszukiwarek;
  • content marketing, czyli zamieszczanie na stronie wartościowej treści (np. opisy produktów, opisy kategorii produktów czy SEO blog), która jest nasycona odpowiednią liczbą fraz kluczowych;
  • link-building, czyli pozyskiwanie linków prowadzących do strony z wartościowych serwisów internetowych.

Różnicą jest to, że pozycjonowanie lokalne wymaga stosowania fraz kluczowych określających lokalizację firmy, np. agencja SEO Warszawa, fryzjer męski Wrocław Psie Pole, tor kartingowy wielkopolskie itp. W link-buildingu również należy skupić się na portalach lokalnych, które są odwiedzane przez Twoich potencjalnych klientów z okolicy.

Wizytówka Google Moja Firma – umieść swój biznes na Mapach Google

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych wyróżnia się od ogólnego SEO jeszcze jedną znaczącą kwestią, a mianowicie nieodzownością stworzenia wizytówki Google Moja Firma. To darmowe narzędzie daje ogromne możliwości w lepszym pozycjonowaniu swojej firmy oraz budowaniu zaufania klientów. Co zyskujesz dzięki wizytówce Google Moja Firma?

  • Twój biznes jest widocznych na Mapach Google – dzięki temu klienci chcący skorzystać z usług lub zrobić stacjonarne zakupy mają ułatwione zadanie dotarcia pod właściwy adres. Mapy Google są również jednym ze źródeł ruchu na stronie i bardzo często stanowią podstawowe miejsce wyszukiwania lokalnych firm.
  • Zamieszczasz wszystkie informacje o swojej działalności – nazwę firmy, adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia, a ponadto możesz opisać profil działalności.
  • Zbierasz opinie od zweryfikowanych klientów – są skutecznym sposobem na budowanie zaufania wśród lokalnych klientów.
  • Prowadzisz interakcję z klientami – za pośrednictwem wizytówki Google Moja Firma internauci mogą zadawać Ci pytania dotyczące twojego biznesu.

Stworzona i regularnie prowadzona wizytówka Google Moja Firma pomaga w pozycjonowaniu lokalnym strony, a także budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne SEO to działania, które są dostosowane do Twojego biznesu. Jeżeli prowadzisz stacjonarny sklep lub firmę usługową, nie ma najmniejszego sensu pozycjonować się globalnie na ogólne frazy. Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem zakładu szewskiego w centrum Wrocławia i świadczysz swoje usługi wyłącznie w tym miejscu. Jeśli uzyskasz najwyższe pozycje na frazy szewc, zakład szewski itp., ale większość zapytań będzie pochodziła np. z Krakowa, Łodzi, Warszawy i Gdańska, to w żaden sposób nie przełoży się to na większą liczbę klientów Twojego zakładu.

Lokalne pozycjonowanie stron pozwoli Ci uniknąć konkurowania z największymi graczami na rynku, którzy dysponują dużymi budżetami na SEO i pozycjonują się wysoko na frazy ogólne. Podsumowując – pozycjonowanie lokalne przyniesie efekty w postaci:

  • poprawionej widoczności strony na frazy lokalne dla swojego biznesu;
  • wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na frazy lokalne;
  • zwiększonego ruchu na stronie;
  • pozyskania większej liczby okolicznych klientów;
  • lokalnej rozpoznawalności swojej marki.

Każdy z tych korzyści będzie składową tego, na czym najbardziej zależy właścicielowi każdej firmy – zwiększenia zysków ze sprzedaży.