UDM Warszawa: Dom Kultury KADR” działania w czasie pandemii
Część zajęć i warsztatów dla dzieci i dorosłych odwołanych w związku z epidemią została przeniesiona w tryb online, tak, by ich uczestnicy, nawet w trudnej sytuacji domowej kwarantanny, nie wypadli z rytmu zajęć kulturalnych, edukacyjnych i ogólnorozwojowych. Oferta jest stale modyfikowana i poszerzana.
Zajęcia traktowane są jako pełnoprawna oferta Kadru”, w ramach opłat wniesionych już w czasie poprzedzającym wybuch epidemii.
Instruktorzy prowadzą swoje zajęcia za pośrednictwem komunikatorów internetowych oraz serwisów konferencyjnych (skype, zoom, webex). Seniorzy, nienawykli do korzystania z tej formy komunikacji, mogą liczyć na telefoniczną pomoc, dzięki której uzyskają wsparcia w założeniu konta, otwarciu linków i korzystaniu z aplikacji on-line.
Stale aktualizowane informacje na ten temat można znaleźć na stronie internetowej www.dkkadr.waw.pl
Obecnie prowadzone są zajęcia z języków obcych, gry na pianinie, malarstwa, jogi dla mamy z maluchem, zumby dla młodzieży i dorosłych oraz zumby GOLD dla seniorow, break dance dla dzieci, młodzieży i dorosłych, czy zajęcia teatralne.
Ewenementem na tle działalności innych placówek kultury jest konkurs Autoportret metaforyczny” koordynowany przez instruktorkę malarstwa Annę Sobol. Jest on pretekstem do twórczego, intensywnego działania i bardzo osobistego kontaktu z widzami.
Wszystkie informacje bieżące oraz działania wizerunkowe upowszechniane są za pośrednictwem portali społecznościowych, służących dziś bardziej niż kiedykolwiek jako narzędzie do budowania wspólnoty z odbiorcami.
Nie zamarły też działania sąsiedzkie w realu”. Dom Kultury Kadr wspiera osoby, które z przyczyn niezależnych od siebie potrzebują pomocy w codziennych zakupach czy realizacji recept. Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu wolontariuszy oraz pracowników działu projektów społecznych.
Kadr włączył się również w akcje Warszawa szyje maseczki dla Medyków”. Dzięki wsparciu wolontariuszy, pracowników i społeczności sąsiedzkiej udało się uszyć ok. 200 maseczek, które zostały przekazane do placówek ochrony zdrowia.
Do Internetu przeniosła się część działalność Miejsca Aktywności Lokalnej. Odbywa się Pisanie co środa” z Basią Strojnowską oraz zajęcia z rozwoju osobistego z Piotrem Zychorą.
Czas względnego ograniczenia działalności bieżącej pozwala skupić się na opracowaniu badań preferencji, odczuć i potrzeb publiczności. Są one podstawą długoterminowej strategii audience development, zaimplementowanej jako fundament działalności nowoczesnej instytucji kultury.
W ubiegłych miesiącach przeprowadzono także również ankietę wśród instruktorów, umożliwiającą ewaluację współpracy między nimi a placówką oraz zaplanowanie ewentualnych usprawnień. W procesie formułowania pól badawczych kluczową rolę odgrywały cele. Pytania zostały dostosowane do najważniejszych obszarów, które mogą mieć wpływ na prawidłowe zdiagnozowanie oceny oferty programowej i edukacyjnej.
Autor: krystian

