Autoholowanie w Gliwicach zadbajmy o najważniejsze aspekty holowania!

Holowanie samochodu praktycznie w każdych warunkach, jawi się jako trudne zadanie. Nie trzeba wówczas wiele, a możemy popełnić masę istotnych błędów, jak np. włączanie awaryjnych świateł. Mimo tego, że chcemy dobrze, czyli poinformować kierowców jadących za nami o pewnym niebezpieczeństwie, jednak światła awaryjne nadają się do zupełnie innych celów.
Jeśli okaże się, że koniecznością jest ** autoholowanie Gliwice **z pewnością będą miejscem, w którym uda się nam uzyskać pomoc. Pamiętajmy jednak o tym, że wywołanie wcześniej światła awaryjne nie są przeznaczone do holowania. Powinniśmy wykorzystać trójkąt, poprzez ustawienie go w tylnej części samochodu, albo tez za szybą. Kodeks drogowy reguluje to, w jaki sposób powinno być sygnalizowane holowanie pojazdu. Jasno jest tam odnotowane, aby używać trójkąta. Samochody holujące, powinny mieć włączone światła mijania, Natomiast auta uszkodzone światła pozycyjne. Konieczna jest też wiedza, jak holować auto.
Powinniśmy jechać relatywnie wolno by nie zerwać liny, która musi być też nieustannie napięta. Poza tym, holujący nie może gwałtownie hamować, przy czym holowany w hamowaniu powinien też pomagać. Podczas jazdy samochodem holowany z górki, należy delikatnie dohamowywać, by utrzymane zostało odpowiednie napięcie liny.
Konieczne do zapamiętania
Niezwykle istotne jest to, aby w każdym samochodzie znajdował się trójkąt ostrzegawczy oraz lina holownicza. Najlepiej, jeśli jest ona bardzo mocna. Posiadanie jej, daje nam szanse udzielenia pomocy każdemu kierowcy, którego auto się zepsuje lub ulgnie wypadkowi. Pamiętajmy o uchwycie holowniczym w nowych samochodach będzie on najczęściej wykręcany, dlatego przed holowaniem musimy go solidnie dokręcić. Aby tego dokonać, może nam być potrzebny klucz do kół, a powinien on być w każdym zestawie z narzędziami.
Hamowanie podczas holowania
W czasie holowania w Gliwicach przy zgaszonym silniku, przestaje działać wspomaganie układu hamowania. Oznacza to, że skuteczność hamowania spadnie. Jeśli nawet nie jedziemy szybko, będziemy zmuszeni użyć więcej siły by zatrzymać pojazd. To kierujący holowanym pojazdem musi nieustannie pilnować, aby między nim a holującym ciągle była odpowiednia odległość oraz napięcie liny. Tylko dzięki temu, nie dojdzie do jakichkolwiek szarpnięć, które skutkują niekiedy nadwyrężeniem liny, a czasami też układu napędowego holującego.
Korzystajmy ze świateł rozsądnie
Światła awaryjne, służą do ostrzegania o wszystkich niebezpieczeństwach na drodze. Chociażby w momencie, kiedy musimy natychmiast zatrzymać pojazd na poboczu, kiedy dojdzie do awarii bądź kontroli policyjnej. Poza tym, wielu kierowców coraz częściej używa ich do sygnalizowania samochodom, które jadą za nimi o korkach i wypadkach, a jest to całkowicie rozsądne działanie. Natomiast w momencie holowania, włączenie ich może spowodować jedynie dezorientację.
Kupując linę holowniczą na stacji benzynowej, upewnijmy się, czy jest ona zaopatrzona w wygodne mocowania, dzięki którym uda się nam w łatwy sposób podpiąć holownika do holowanego pojazdu. Po tym, należy się jeszcze przekonać czy wszystko jest dobrze osadzone. Dokonamy tego, jeśli po prostu szarpniemy lina w dwóch kierunkach, wówczas zyskamy pewność, że lina się nam nie odepnie zaraz kiedy ruszymy.
Przepisy bardzo klarownie nakazują, aby pojazd holowany był oznaczony ostrzegawczym trójkątem. Bez względu na to gdzie go umieścimy, najważniejsze jest to, aby był widoczny. Zgodnie z zaleceniami, powinien on znaleźć się po lewej stronie pojazdu. W sytuacji, kiedy uszkodzeniu ulegnie układ hamowania lub kierowniczy, koniecznością może być już wezwanie autolawety w Gliwicach , gdyż ze względu na bezpieczeństwo, takich pojazdów po prostu nie można holować.
Zaleca się, aby umieścić go po lewej stronie pojazdu, wówczas policja nie powinna mieć do nas zastrzeżeń. Jeśli nasze auto ma uszkodzony układ kierownicy lub hamulce, może to już wymagać autolawety w Gliwicach , ponieważ holowanie takiego pojazdu nie może mieć miejsca, ze względów bezpieczeństwa.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski


