Ponad 600 uczniów z Mazowsza nagrodzonych stypendiami Prezesa Rady Ministrów

W auli szkolnej i urzędowych salach rozbrzmiały brawa - stypendia Prezesa Rady Ministrów trafiły do setek najzdolniejszych. Dla wielu to nie tylko finansowe wsparcie, ale też dowód, że system edukacji dostrzega wysiłek młodych. W Mazowszu wyróżnienia wręczali przedstawiciele województwa - uroczystości podkreślały wagę pracy, pasji i udziału w konkursach.
- Stypendia Prezesa Rady Ministrów trafiły do ponad 600 uczniów
- W regionie siedleckim i radomskim wyróżnienia wręczali wojewoda i kurator
Stypendia Prezesa Rady Ministrów trafiły do ponad 600 uczniów
W tym roku ponad 600 młodych osób otrzymało stypendia ufundowane przez Prezes Rady Ministrów Donalda Tuska. Środki przyznawane są uczniom, którzy uzyskali promocję z wyróżnieniem i osiągnęli najwyższą średnią w swojej szkole lub wykazali wyjątkowe uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie przy ocenach co najmniej dobrych w pozostałych przedmiotach. Wręczenia w regionie przeprowadzali przedstawiciele władz wojewódzkich.
“Otrzymanie stypendium Prezesa Rady Ministrów to wyróżnienie dla najzdolniejszych”
- Mariusz Frankowski
“Korzystajcie z tej szansy: bierzcie udział w olimpiadach, konkursach, projektach społecznych”
- Mariusz Frankowski
W regionie siedleckim i radomskim wyróżnienia wręczali wojewoda i kurator
W regionie siedleckim stypendia otrzymało 40 uczniów - wręczał je Mariusz Frankowski, wojewoda mazowiecki. W regionie radomskim nagrodzono 64 uczniów - w tym 33 z liceów, 30 z techników oraz 1 ze szkoły artystycznej. Wręczeń dokonali Patryk Fajdek, wicewojewoda mazowiecki, oraz Wioletta Krzyżanowska, Mazowiecka Kurator Oświaty.
Przyznane wyróżnienia podkreślały zarówno sukcesy szkolne, jak i zaangażowanie pozaszkolne - organizatorzy zachęcali młodych do dalszego udziału w konkursach, stażach i projektach rozwojowych.
Młodzi laureaci i ich rodziny często traktują takie stypendia jako element budujący przyszłe portfolio edukacyjne i zawodowe - to sygnał dla uczelni i pracodawców o systematycznej pracy oraz aktywności poza obowiązkami szkolnymi. Nauczyciele mogą wykorzystać ten moment, by zaproponować uczniom kolejne wyzwania i możliwości współpracy z mentorami, a szkoły - promować udział w konkursach jako drogę do kolejnych wyróżnień.
na podstawie: Urząd Wojewódzki w Warszawie.
Autor: krystian

