Wiadukt nad torami w Rembertowie otwarty dwa miesiące przed terminem

Podczas uroczystości w Rembertowie oddano do użytku nowy wiadukt nad linią kolejową, który ma rozwiązać wieloletni problem korków przy przejazdach. Inwestycja ruszyła współpracą miasta i PKP, a kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej już korzystają z przebudowanej trasy. To także pierwszy z kilku planowanych bezkolizyjnych przejść na tej linii.
- Nowy wiadukt na Chełmżyńskiej
- Jak zmieni się ruch w Rembertowie
Nowy wiadukt na Chełmżyńskiej
Konstrukcja posadowiona na czterech podporach udostępnia po jednym pasie dla ruchu w każdym kierunku; po obu stronach biegną chodniki, a po wschodniej stronie dodano ścieżkę rowerową. Dojazd na obiekt zapewniają pochylne i schody, a wkrótce mają zostać uruchomione windy. Przy okazji przebudowano też pobliskie układy drogowe — wzdłuż Chełmżyńskiej powstało nowe rondo.
Do inwestycji posadzonych zostanie 257 drzew (m.in. klony i robinie) oraz blisko 1650 krzewów. Całość kosztowała ponad 68 milionów złotych, koszty podzieliły między siebie Warszawa i PKP Polskie Linie Kolejowe. Inwestorem był Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta, wykonawcą firma Intop Warszawa.
“Nowy wiadukt to nie tylko nowoczesna konstrukcja inżynierska, ale przede wszystkim dowód na to, że bezpieczeństwo i komfort życia mieszkanek i mieszkańców Warszawy jest dla nas priorytetem”
— Ewelina Degowska, dyrektorka SZRM.
“Otwarcie obiektu dwa miesiące przed planowanym terminem to wielki sukces, który był możliwy do osiągniecia dzięki sprawnej realizacji inwestycji przez firmę Intop i zaangażowaniu zespołu Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta oraz PKP Polskich Linii Kolejowych.”
— Ewelina Degowska, dyrektorka SZRM.
Jak zmieni się ruch w Rembertowie
Wiadukt został udostępniony kierowcom podczas uroczystości 30 października, a pierwsze przejazdy odbyły się przed godziną 10:00. Już teraz po nowym obiekcie kursują autobusy — na Chełmżyńskiej wróciła linia 225, linia 145 powróciła na trasę podstawową, a nocna N24 również będzie korzystać z wiaduktu.
Stary przejazd zostanie zamknięty w poniedziałek 3 listopada; w związku z tym planowane są prace przy rondzie Granzowa. Na czas robót zamknięta będzie ulica Strażacka (od wiaduktu do ronda Granzowa) oraz fragment ronda; ruch ma się odbywać jedną jezdnią w obu kierunkach pomiędzy Chełmżyńską a Strażacką od strony Żołnierskiej. Wyznaczono objazdy ulicami Chełmżyńską, Piłsudskiego, Warszawską w Ząbkach, Łodygową, Radzymińską i Rozwadowskiego; prace mają się zakończyć w grudniu.
“Spotykamy się dziś w Rembertowie, by wspólnie oddać do użytku długo wyczekiwany wiadukt, inwestycję, na którą mieszkańcy czekali przez wiele lat. Co istotne, udało się ją zakończyć dwa miesiące przed planowanym terminem. To efekt wzorcowej współpracy samorządu, rządu i kolei, za którą serdecznie dziękuję wszystkim zaangażowanym”
— Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Budowa tego przejścia wpisuje się w szerszy program eliminacji punktów kolizyjnych na sieci kolejowej — kolejne bezkolizyjne obiekty planowane są m.in. na trasie do Mińska Mazowieckiego, a w samym regionie przygotowywane są prace przy tunelu na ulicy Marsa oraz w Wesołej przy ulicy 1 Praskiego Pułku.
“Eliminacja punktów kolizyjnych zmniejsza ryzyko wypadków oraz poprawia płynność ruchu. W planach inwestycyjnych mamy budowę kolejnych wiaduktów i tuneli, które poprawią efektywność transportu szynowego i bezpieczeństwo na sieci”
— Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
“Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań to istotny element inwestycji realizowanych przez Polskie Linie Kolejowe S.A. Nowe obiekty usprawniają komunikację w miastach oraz zwiększają poziom bezpieczeństwa na sieci kolejowej”
— Piotr Wyborski, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
“Jestem dumna, że Rada Warszawy przeznacza coraz więcej środków na inwestycje w tej części miasta. Wszystkie mają wspólny cel: poprawić komfort życia mieszkańców. Dzisiejsza inwestycja, ukończona dwa miesiące przed terminem, to efekt pracy wielu osób, ale takich dynamicznych projektów jest coraz więcej. To powód do dumy i dowód na skuteczne działanie miasta”
— Ewa Janczar, wiceprzewodnicząca Rady m.st. Warszawy.
na podstawie: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy.
Autor: krystian

