Rewitalizacja linii kolejowej Ostrów Mazowiecka–Małkinia za prawie 45 mln zł
Wkrótce mieszkańcy Mazowsza będą mogli korzystać z odnowionej linii kolejowej łączącej Ostrów Mazowiecką z Małkinią. Projekt ten, współfinansowany przez samorząd województwa, zakłada modernizację oraz elektryfikację trasy, co znacząco poprawi komfort i czas podróży.
  1. Podpisanie umowy na rewitalizację linii kolejowej Ostrów Mazowiecka–Małkinia.
  2. Projekt zakłada modernizację i elektryfikację trasy.
  3. Powstanie nowa łącznica w Małkini.
  4. Przewidywany koszt projektu to ponad 297 mln zł.

W dniu dzisiejszym została zawarta umowa między PKP PLK S.A. a firmą Track Tec Construction sp. z o.o., która będzie odpowiedzialna za rewitalizację linii kolejowej Ostrów Mazowiecka–Małkinia. Projekt ten jest częścią szerokiego programu Kolej+, który ma na celu poprawę lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej do 2029 roku.

Modernizacja linii kolejowej nr 34 obejmie jej elektryfikację oraz budowę nowej łącznicy w Małkini, co pozwoli na zatrzymywanie się pociągów przy głównych peronach. Dzięki temu pociągi będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/h, co znacząco skróci czas podróży na trasie z Ostrowi Mazowieckiej do Warszawy.

Projekt jest współfinansowany przez samorząd województwa Mazowieckiego, który przeznaczył na ten cel prawie 45 mln zł, co stanowi 15% całkowitych kosztów inwestycji. Tomasz Rosłonek, zastępca dyrektora Departamentu Nadzoru Właścicielskiego i Inwestycji urzędu marszałkowskiego, podkreśla znaczenie tego przedsięwzięcia:

To jest jeden z czterech projektów, którym samorząd województwa jest zaangażowany finansowo – podkreśla Tomasz Rosłonek. – Województwo bierze na siebie 15 proc. udziału finansowego w tym projekcie, jak również w pozostałych 3 projektach realizowanych w ramach Kolej+ na terenie Mazowsza. Łącznie na ten cel przeznaczymy ponad 160 milionów złotych. Cieszymy się, że to kolejny projekt, który przechodzi w fazę realizacji.

Oprócz tego przedsięwzięcia, samorząd Mazowsza bierze udział w trzech innych projektach kolejowych: rewitalizacji linii Sokołów Podlaski – Siedlce, likwidacji wykluczenia komunikacyjnego w Kozienicach oraz budowie linii Zegrze-Przasnysz w ramach szlaku "Kolei Północnego Mazowsza".

Przedstawiciel firmy Track Tec Construction poinformował, że realizacja projektu potrwa około 57 miesięcy, z czego sam proces projektowania może zająć do 40 miesięcy. Firma dąży do jak najszybszego uzyskania wszystkich niezbędnych pozwoleń, aby móc przystąpić do prac terenowych.

Ta inwestycja jest nie tylko krokiem w stronę poprawy jakości podróży, ale także wzmocnienia regionalnych połączeń pasażerskich, co ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Mazowsza. Mieszkańcy mogą spodziewać się lepszej dostępności komunikacyjnej oraz szybszych i wygodniejszych połączeń z Warszawą.


Źródło: UMWM