Małe rondo na św. Wincentego ma ułatwić wyjazdy z parkingów i zadbać o pieszych

2 min czytania
Małe rondo na św. Wincentego ma ułatwić wyjazdy z parkingów i zadbać o pieszych

Na Targówku pojawiło się nowe, niewielkie rondo przy ul. św. Wincentego, tuż obok siedziby dzielnicy. Zmiana ma rozładować korki przy wjazdach z dwóch dużych parkingów i skrócić czas oczekiwania w godzinach szczytu. Jednocześnie inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo pieszych na szerokich przejściach przez trzy pasy ruchu. Mimo że prace wykończeniowe jeszcze trwają, kierowcy już jeżdżą według nowej organizacji ruchu.

  • Nowe rondo na ul. św. Wincentego
  • Przejścia dla pieszych i dalsze prace na Targówku

Nowe rondo na ul. św. Wincentego

Rondo powstało na wysokości osiedla Zielone Zacisze, przy adresie św. Wincentego 110. To miejsce, gdzie ulica krzyżuje się ze zjazdami na osiedle oraz z dwoma dużymi parkingami — jednym pod siedzibą urzędu dzielnicy i drugim przy P+R Metro Kondratowicza. Ulica św. Wincentego jest jedną z głównych arterii Targówka, więc problem z włączaniem się do ruchu szczególnie daje się we znaki w godzinach szczytu.

Prace objęły zmianę geometryczną skrzyżowania i likwidację osobnych lewoskrętów na obu wlotach z ul. św. Wincentego. Dzięki temu wyjazd z parkingów ma być płynniejszy, a skrzyżowanie prostsze w obsłudze dla kierowców. W ramach inwestycji wyznaczono także brakujące przejście dla pieszych przy wjeździe na parkingi — tam, gdzie wcześniej tylko sugerowano przejście.

Przejścia dla pieszych i dalsze prace na Targówku

Przy nowym rondzie znajdują się trzy zebry. Według audytu przejść dla pieszych bez sygnalizacji, o którym informuje ZDM, przejścia przez ul. św. Wincentego otrzymały ocenę 3 — audytorzy zwracali uwagę na ich długość, bo prowadziły przez trzy pasy ruchu. W związku z tym przed przejściami zamontowane zostaną wyspy z prefabrykatu, które skrócą niebezpieczny odcinek przejścia i dadzą pieszym miejsce wytchnienia.

Dodatkowym efektem zmian jest wygospodarowanie nowych miejsc postojowych. Kierowcy zyskali możliwość parkowania po zachodniej stronie ulicy, pomiędzy przystankiem Metro Kondratowicza 05 a skrzyżowaniem. ZDM podkreśla, że to element szerszego programu uspokajania ruchu i poprawy dostępności pieszych.

Podobne rozwiązania — wyznaczanie rond na skrzyżowaniach z problematycznymi przejściami — wprowadzano już wcześniej. W tym roku wyznaczono rondo na skrzyżowaniach Krasińskiego i Przasnyskiej, Augustówka i Zawodzie, oraz Obrońców Tobruku i Powązkowskiej. Obecnie trwa budowa ronda na skrzyżowaniu Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty, a w planach jest także wyznaczenie ronda na skrzyżowaniu Bohaterów z Czołową i Messal. Jak zapowiada ZDM, to nie koniec zmian na warszawskich ulicach.

na podstawie: Zarząd Dróg W Warszawie.

Autor: krystian