Trwa budowa ostatniego odcinka linii M2, który wniesie znaczące zmiany w codzienne podróże mieszkańców. Prace konstrukcyjne osiągnęły kluczowy etap, przenosząc się głównie pod ziemię, co minimalizuje niedogodności dla okolicznych mieszkańców.
- Budowa obejmuje trzy nowe stacje: Lazurową, Chrzanów i Karolin, które rozciągają się na długość niemal 4 km.
- Stacja Karolin, położona pod ul. Sochaczewską, wkrótce połączy dwie części stacji, zwiększając efektywność prac.
- Prace na stacji Lazurowa i Chrzanów zostały w większości przeniesione pod ziemię, co oznacza zakończenie najbardziej uciążliwych etapów budowy w tych lokalizacjach.
- Na terenie Stacji Techniczno-Postojowej Karolin trwają prace nad obiektami technicznymi i administracyjnymi, które staną się zapleczem dla całej linii.
Na terenie przyszłej stacji metro Karolin, prace budowlane osiągnęły już poziom -2. W najbliższym czasie rozpocznie się ważny etap prac, polegający na łączeniu dwóch części stacji. Obecna organizacja ruchu zapewnia minimalizację utrudnień dla kierowców - ruch zostanie przełożony o kilkanaście metrów nad już gotową część stacji, zapewniając zachowanie po dwóch pasach ruchu w każdym kierunku.
Niższe piętra - mniejsze utrudnienia
Przeniesienie prac pod ziemię to dobra wiadomość dla mieszkańców sąsiadujących z budową. To oznacza, że najbardziej uciążliwy etap dla lokalnej społeczności dobiega końca. Na stacjach Lazurowa i Karolin większość prac już się tam znajduje, a stacja Chrzanów wkrótce dołączy do tego grona po zakończeniu prac nad wylewaną płytą stropową.
Zakończenie prac na horyzoncie
Ostatni odcinek linii M2 jest obecnie w intensywnej fazie budowy. Stacje są strategicznie rozmieszczone, aby służyć jak największej liczbie użytkowników. Stacja C3 Lazurowa powstaje na południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej z Górczewską, stacja C2 Chrzanów znajdzie się pod ulicą Rayskiego, a stacja C1 Karolin pod ulicą Sochaczewską. Każda z nich wniesie znaczącą poprawę w komunikacji miejskiej, zwiększając dostępność i komfort podróżowania mieszkańców.
Teren Stacji Techniczno-Postojowej Karolin przekształca się w pełnoprawne zaplecze dla linii M2. Na budynkach hal elektrowozowni i obiektach administracyjnych zaczęły pojawiać się elewacje, a wewnątrz trwa montaż ścian działowych, co świadczy o zbliżaniu się do końca prac na tym fragmencie projektu.
Na podstawie: UMS Warszawa