Home office – czym się kierować przy wyborze mebli?

To, w jakim miejscu pracujesz i jak się w nim czujesz, ogromnie wpływa na Twój komfort i efektywność. Niezależnie od tego, czy pracujesz w biurze, czy w formie zdalnej – musisz mieć odpowiednio zagospodarowane miejsce do wykonywania swoich obowiązków. Sprawdź, czym się kierować podczas wybierania mebli biurowych do home office!

Meble a rodzaj pracy

Wybór mebli zależy w dużej mierze od rodzaju wykonywanej pracy. Dzieje się tak, ponieważ różne zawody wymagają od pracowników posiadania innych typów sprzętu. Osoby działające w branży IT mają zazwyczaj mnóstwo urządzeń, w tym kilka sporych monitorów. Muszą tak dobrać biurko, aby wszystkie ekrany się na nim zmieściły. Poza tym często samo biurko jest niewystarczające i potrzebują jeszcze półek na inne elementy sprzętu komputerowego.

Jeśli pracujesz w księgowości, doskonale wiesz, jak ważna w domowym biurze jest drukarka. W planowaniu biura koniecznie musisz uwzględnić szafkę, na której będzie można ją umieścić. Pisarze czy dziennikarze potrzebują natomiast minimum sprzętu. Zwykle jest to jedynie laptop i myszka, które można ułożyć nawet na niewielkim biurku.

Wystrój gabinetu

Poza ilością i rodzajem mebli bardzo duże znaczenie ma to, jak one wyglądają. Warto wybierać elementy dobrze dopasowane do swojego gustu, ponieważ w stylowo urządzonych wnętrzach pracuje się znacznie lepiej. Mężczyźni do swoich domowych biur często wybierają meble z naturalnych materiałów, w odcieniach brązu. Często ich biurka są duże, ciężkie i solidne. Wśród kobiet dominują białe, minimalistyczne wybory, które wpisują się w nowoczesny design przestronnych gabinetów.

Wygoda użytkowania

Kolejny aspekt to wygoda, która odnosi się zarówno do właściwego ułożenia mebli, jak i do wyboru odpowiedniego fotela. Osoby pracujące w trybie zdalnym spędzają mnóstwo czasu przed komputerem, dlatego muszą zadbać o swój kręgosłup. Zwróć uwagę na to, aby fotel miał możliwość regulacji i dopasowania do Twojego ciała. Powinien pozwalać Ci na wygodne siedzenie z wyprostowanymi plecami.

Porządek w dokumentach

Niektóre zawody wymagają gromadzenia sporych ilości dokumentów. Jeśli musisz gromadzić mnóstwo umów, faktur i innych papierów, to koniecznie wybierz pojemne szafy lub półki. Gdy chcesz zachować minimalizm i ukryć setki dokumentów, sięgnij po meble zamknięte. A jeśli chcesz mieć wszystko pod ręką, to wybierz ażurowe półki, dzięki którym cały czas będziesz mieć dokumentację na oku.