Twoja strona internetowa i pozycjonowanie w 2022 roku – najważniejsze trendy

Mija kolejny rok a wraz z nim nadchodzi czas na wielkie podsumowania. W branży SEO i pozycjonowaniu zmieniło się jak zawsze bardzo wiele, szczęśliwie jednak są też sprawy, które uznać możemy za niezmienne trendy. To właśnie o nich zdecydowaliśmy się opowiedzieć w poniższym artykule powstałym z pomocą uznanych ekspertów w dziedzinie Search Engine Marketingu.

Zwrot ku pozytywnym doświadczeniom użytkownika

Od kilku lat utrzymuje się tendencja stawiająca nie tylko na dobre techniczne SEO, które także pozostaje ważne, ale także na zagadnienia z zakresu user experience (UX). Dziś nawet gigant z Moutain View zaczyna wyliczać nowe czynniki rankingowe dla stron powiązane właśnie z bezpieczeństwem i komfortem użytkowania danego szablonu. Strona internetowa i pozycjonowanie to dobrana para tylko jeśli wcześniej zatroszczyliśmy się o optymalizację ukierunkowaną na internautę z krwi i kości. Jego wrażenia będą kluczowe już na etapie projektowania strony – otóż dziś, przy indeksowaniu mobilnym, nie może być mowy o braku resposywnego web designu. Szablon strony powinien płynnie dostosowywać się do rozmaitych rozdzielczości i działać bez zarzutów na smartfonach i tabletach.

Kiedy już tak się stanie warto zapewnić witrynie certyfikat bezpiecznego połączenia (HTTPS) oraz upewnić się czy na drodze użytkownika do oferty i tekstów nie stoją żadne szkodliwe treści bądź uciążliwe przeszkody. Ostatnim czynnikiem będzie badany teraz rutynowo przez Google zbiór Core Web Vitals, w ramach którego sprawdzana jest prędkość ładowania strony, jej czas reakcji oraz stabilność wizualna. A wszystko po to, by użytkownik naszego e-sklepu bądź firmowej strony mógł wygodnie i intuicyjnie nawigować po naszym projekcie WWW.

Połóż większy nacisk na wysokiej jakości treść

Marketing treści jest bez dwóch zdań królem wysiłków promocyjnych wiążących się z pozycjonowaniem stron. To w nim tkwi cała moc przyciągania potencjalnych klientów. Oczywiście samym kampaniom content marketingowym zostały poświęcone setki o ile nie tysiące stron i artykułów, dlatego też nie będziemy udowadniać, że regularne publikowanie atrakcyjnych i unikalnych treści działa w sieci na naszą korzyść. Zamiast tego opowiemy o trzech algorytmach Google, które na zawsze zmieniły rzeczywistość redaktorów i copywriterów na całym świecie. W agencji afterweb.pl na Twój indywidualny sukces pracują całe zespoły specjalistów – także tych zajmujących się dedykowanym contentem.

Doskonale wiedzą oni, że wedle algorytmu o akronimie EAT każdy tekst powinien udowadniać ekspertyzę, autorytet i wiarygodność naszej firmy. Aby tak było, musimy dobrze znać problemy naszej publiczności oraz realia danej branży. W dalszej kolejności dostawca wyszukiwarki bada nasze treści (zarówno te na stronie, jak i poza nią – wyposażone w link przychodzący) pod kątem ich znaczenia i kontekstu. Sztuczna inteligencja BERTa oraz SMITHa pomaga ostatecznie określić czy tekst jest gramatyczny czy generowany maszynowo a także czy ma sens jako całość. Dzięki nowym narzędziom Google coraz trudniej wpłynąć na pozycję dysponując słabej jakości materiałami.