Wydaje się, że telemarketing jest obszarem bardzo dokładnie poznanym. Każdy wie, czym zajmują się telemarketerzy: starają się sprzedać produkt lub usługę, dzwoniąc do potencjalnych klientów. Czy faktycznie działanie to można tak bardzo uprościć? Okazuje się, że nie, a sprzedaż przez telefon jest znacznie bardziej złożona.

Telemarketing – znany czy nie znany?

Telemarketing nie jest obszarem jeszcze bardzo dokładnie poznanym. Jest to działanie bardzo skomplikowane. Czy telemarketing, który opierałby się wyłącznie na zatelefonowaniu i przedstawieniu oferty mógłby być tak skuteczny? Nie. Dlatego w sprzedaży przez telefon wykorzystuje się techniki manipulacyjne, a telemarketer musi posiadać wiedze z dziedziny psychologii. Osoby zajmujące się sprzedażą przez telefon profesjonalnie powinny również być bardzo pomysłowe. Nie zawsze standardowe reguły i scenariusze się sprawdzają. Często trzeba być elastycznym.

Czy warto zdecydować się na telemarketing w celu reklamowania swojej firmy?

Ogólnie rzecz ujmując: tak. Pamiętać należy jednak, że jest to kwestia indywidualna i zależy od wielu czynników. Przede wszystkim trzeba przeanalizować, jak duże mogą być wydatki, kiedy się zwrócą i czy firma może pozwolić sobie na taki koszt. Ponadto, bardzo ważne jest to, aby sprecyzować swoje cele: niektóre idealnie dopasowują się do telemarketingu, inne są możliwe do osiągnięcia, ale potrzebują bardziej zaawansowanych działań. Jednak, z całą pewnością usługi call center są skuteczne i korzysta z nich wiele firm, zarówno tych największych, jak i tych nieco mniejszych.

Telemarketing – czym on właściwie jest?

Skuteczność telemarketingu uzależniona jest od wielu czynników. Przede wszystkim od doświadczenia firmy call center, od sprawności i umiejętności pracowników, od wykorzystywanych narzędzi, oprogramowania, baz danych, ale również od samego produktu lub usługi. Jeżeli ich jakość jest wysoka, wtedy skuteczność telemarketingu jest oczywiście znacznie wyższa.

Jak wdrożyć sprzedaż przez telefon?

Czy telemarketing można wdrożyć w swojej firmie? Oczywiście, że tak, ale czy jest to korzystne i opłacalne? Znacznie wygodniej jest znaleźć dobra firmę telemarketingową, która zajmuje się kontaktem z klientem, generowaniem leadów i to jej zlecić zadania. W innym przypadku, konieczne będzie stworzenie stanowiska pracy, a zatem zakupienie mebli, sprzętów (komputery, słuchawki), a także specjalnego oprogramowania. Potrzebne są także specjalne bazy danych. Profesjonalne firmy mają to wszystko. dysponują bazami danych, mają odpowiedni sprzęt, doświadczenie i przeszkolonych pracowników. Zapewniają bezpieczeństwo danych, oferują także odpowiednie przeszkolenie. Dobre firmy potrafią optymalnie wykorzystać potencjał swojego personelu. Jeżeli zdecydujemy się na wdrożenie usług call center do swojej firmy, może to być działanie bardzo kosztowne, które się po prostu nie opłaci. Ktoś powie, że zakupiony sprzęt będzie mógł wykorzystać do czegoś innego – to prawda. Jednak zatrudnienie i wyszkolenie pracowników również kosztuje! Outsourcing wydaje się więc rozwiązaniem bardzo rozsądnym.

Korzyści płynące z korzystania z usług sprzedaży przez telefon

Korzystając z outsourcingu call center, właściciel firmy może liczyć i spodziewać się wielu korzyści. Oczywiście ich stopień uzależniony jest od skuteczności firmy i pracowników, a także od celów i samych produktów, jednak zawsze można liczyć na korzyści. Są to m.in.:

  • optymalizacja kosztów,
  • zwiększeni sprzedaży produktu lub usługi,
  • reklama marki,
  • pomoc w drożeniu nowych usług.

Klienci bardzo lubią, jeśli firma nawiązuje z nimi bezpośredni kontakt. Reklama kierowana do ogółu nigdy nie będzie tak skuteczna, jak ta, która jest skierowana do konkretnego klienta.

Czy korzystać z usług call center? Na to pytanie musi odpowiedzieć sobie każda osoba zarządzająca firmą. Dla niektórych firm, telemarketing jest jednym z najlepszych rozwiązań promujących firmę. Dla innych, raczej średni lub nie mający większego znaczenia. Dlatego decyzję o podjęciu współpracy z firmą call center należy naprawdę dobrze przemyśleć!