Nowa droga rowerowa łączy osiedla Rembertowa - bezpieczniej między Żołnierską a Zesłańców Polskich

W Rembertowie pojawił się brakujący fragment sieci rowerowej - nowa droga przyciąga wzrok lampami i łączy dwa od dawna użytkowane ciągi. Mieszkańcy zyskali bezpieczniejsze przejazdy, komplet przejazdów na rondzie i korekty przy przystanku autobusowym, które mają ograniczyć ryzyko wypadków. To kolejny etap rozbudowy tras, o którym informuje miasto.
- Nowy odcinek wzdłuż ul. Strażackiej łączy dwa istniejące ciągi rowerowe
- Poprawa bezpieczeństwa przy przystanku i szerszy kontekst rozbudowy Warszawy
Nowy odcinek wzdłuż ul. Strażackiej łączy dwa istniejące ciągi rowerowe
Miasto oddało do użytku drogę dla rowerów po południowej stronie ul. Strażackiej. Jej zachodni kraniec łączy się z trasą przebiegającą w ciągu drogi serwisowej ul. Żołnierskiej, a wschodni doprowadza rowerzystów do ronda przy ul. Zesłańców Polskich, gdzie łączy się z już istniejącą drogą rowerową. Dzięki temu przestał istnieć dotychczasowy brak połączenia między trasami obsługującymi osiedla Starego Rembertowa i połączenie z siecią na Pradze-Południe.
W ramach prac powstały też nowe przejazdy rowerowe na rondzie - uzupełniono brakujące odcinki przez zachodni i południowy wlot, tworząc już komplet przejazdów na skrzyżowaniu. Trasa jest w pełni oświetlona - wzdłuż drogi ustawiono “kilkanaście” nowych latarni z oprawami SAVA, co podnosi komfort jazdy po zmroku.
Poprawa bezpieczeństwa przy przystanku i szerszy kontekst rozbudowy Warszawy
W rejonie przystanków “Żołnierska” wykonano korekty jezdni i organizacji ruchu: zlikwidowano zatokę autobusową, przesunięto oś części jezdni w kierunku zachodnim i zbudowano wyspę przy przejściu dla pieszych z przejazdem rowerowym. Ma to ograniczyć niebezpieczne wyprzedzanie zatrzymujących się autobusów i poprawić widoczność pieszych oraz rowerzystów.
Miasto przypomina, że stołeczna sieć rowerowa stale rośnie - łączna długość tras to już około 865 km, z czego ponad 570 km stanowią drogi dla rowerów. Warszawa dysponuje też ponad 42 tys. stojaków oraz ponad 270 samoobsługowych stacji naprawczych. W realizacji są kolejne inwestycje, m.in. trasy przy ul. Andersa, w ciągu al. Solidarności i ul. Leszno, a także prace uzupełniające na al. Jana Pawła II i innych newralgicznych odcinkach.
Mieszcząc się w kontekście miejskich inwestycji, ten odcinek przy ul. Strażackiej ma przede wszystkim spiąć istniejące trasy i zapewnić bezpieczny, dobrze oświetlony dojazd do skrzyżowań i przystanków. Dla osób korzystających z roweru codziennie oznacza to krótsze i pewniejsze przejazdy między osiedlami oraz lepsze warunki wieczornego dojazdu do pracy czy na zakupy. Warto też zwrócić uwagę na to, że komplet przejazdów na rondzie upraszcza manewry i zmniejsza konflikty między rowerami a samochodami, a przebudowa przy przystanku powinna ograniczyć sytuacje grożące kolizją.
na podstawie: ZDM Warszawa.
Autor: Redakcja Echo Warszawy

