Remonty w Warszawie idą pełną parą - ile km, ile zł i co jeszcze przed nami

Latem wykonano blisko 90 zadań za około 85 mln zł i naprawiono 19 km jezdni. Prace trwają dalej — miasto chce do końca roku osiągnąć 40 km, a na liście są kolejne chodniki, ścieżki rowerowe i zmiany poprawiające bezpieczeństwo.
- Warszawa pokazuje efekty letnich remontów
- Zadbaj o chodniki, ścieżki rowerowe i bezpieczeństwo pieszych
Warszawa pokazuje efekty letnich remontów
W całym sezonie drogowym od czerwca do września warszawscy drogowcy zrealizowali prawie 90 zadań o łącznej wartości około 85 mln zł. Efekt to m.in. 19 km wyremontowanych jezdni — przy czym celem magistratu jest, by do końca roku ten wynik wzrósł do 40 km. Prace realizowane były m.in. na ulicach Kasprzaka, Kościuszkowców, Pułkowej, Bora‑Komorowskiego oraz w kolejnych lokalizacjach w ramach aż sześciu przetargów ogłoszonych w tym roku. Miasto podaje, że pierwotnie planowano uruchomić pięć postępowań, ale korzystne oferty pozwoliły na uruchomienie szóstego.
Wśród większych nieprzewidzianych trudności znalazła się ul. Okrzei — wykonawca nie dostarczył w terminie projektów organizacji ruchu i uzgodnień dotyczących zaplecza budowy, w związku z czym od 9 września naliczane są kary umowne w wysokości około 10 000 zł dziennie. Inna kontrolowana interwencja dotyczyła odcinka Dźwigowa–Fort Wola, gdzie przy zerwaniu nawierzchni ujawniono zniszczoną podbudowę i fragmenty bruku; trzeba było korytować i ułożyć nową podbudowę na ponad 4 000 m2, co wydłużyło harmonogram robót.
Prace nad remontem ciągów pieszo‑rowerowych na moście Siekierkowskim weszły w ostatnią fazę przygotowań: wykonawca przekazał szczegółowy projekt technologiczny, dokumentacja uzyskała niezbędne opinie i zgody, więc roboty w terenie mają ruszyć w drugiej połowie października i potrwają do lipca 2026 roku — zgodnie z umową wykonawca ma na nie 12 miesięcy od podpisania kontraktu. Informacje o przesunięciu tego remontu na kolejny rok są nieprawdziwe, zapewniają urzędnicy ZDM.
Zadbaj o chodniki, ścieżki rowerowe i bezpieczeństwo pieszych
Remonty to nie tylko asfalt. W tym roku prace chodnikowe zaplanowano lub wykonano w 25 lokalizacjach — zarówno remonty (m.in. Żerańska, Bora‑Komorowskiego, al. Armii Ludowej), jak i budowy nowych chodników na Wólczyńskiej czy Wołoskiej. Kawałek większych zmian to m.in. przebudowy na pl. Bankowym i Przyczółku Grochowskim. Na ul. Połczyńskiej prace są bliskie zakończenia — wkrótce kierowcy mają odzyskać pełną szerokość jezdni, a wymiana nawierzchni po stronie południowej ma zostać wykonana podczas jednego z weekendów październikowych.
Równolegle prowadzone są prace rowerowe — zakończono je już w 8 lokalizacjach, wykonywano remonty, wyznaczano pasy, przejazdy i łączniki. W przygotowaniu są duże przebudowy, w tym budowa drogi rowerowej na ul. Andersa oraz w al. „Solidarności”, określane przez ZDM jako jedne z ważniejszych inwestycji rowerowych w historii miasta.
Zieleń jest standardowym elementem niektórych prac — przykłady udanej rewitalizacji to pl. Bankowy, pl. Trzech Krzyży czy ul. Ordona. Przy budowie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Przyczółkowej i Pałacowej pr
na podstawie: ZDM Warszawa.
Autor: krystian