Nowy wiadukt WD - 64 w Ursusie otwarty w Warszawie. Co zmienia dla kierowców i rowerzystów

W Ursusie otwarto przejezdny wiadukt WD - 64 w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy; dojazdy z Orląt Lwowskich i połączenia z Piastowem już działają, a inwestycję wykonano etapami przy udziale dzielnicy i Miasta Piastów.
- Sprawdź jak jeździ się po nowych drogach w Warszawie Ursusie
- Zobacz jakie ulice zyskały nowe połączenia i udogodnienia
- Kto budował i ile to kosztowało
Sprawdź jak jeździ się po nowych drogach w Warszawie Ursusie
Wiadukt WD - 64 nad linią kolejową Warszawa–Katowice jest już przejezdny. Prace prowadzono etapami: najpierw wykonano elementy infrastruktury drogowej przy Orląt Lwowskich, w tym rondo, a później realizowano odcinki w granicach Południowej Obwodnicy Warszawy. Ostateczne roboty z 2024 roku dotyczyły przede wszystkim dojazdu od ul. Orląt Lwowskich oraz układu komunikacyjnego po wschodniej stronie torów, na terenie Miasta Piastowa.
Zobacz jakie ulice zyskały nowe połączenia i udogodnienia
W ramach prac powstała droga łącząca wiadukt z ul. Wincentego Witosa wraz z przebudową tej ulicy, rozbudową ul. Szarych Szeregów z łącznikiem do Wincentego Witosa oraz dojazdem do posesji przy ul. Poprzecznej. Wykonano też ciąg dla pieszych i drogę rowerową na przedłużeniu ul. Poprzecznej w kierunku wschodnim za ul. Wincentego Witosa. Po obu stronach obiektu zamontowano oświetlenie, system odwodnienia i oznakowanie drogowe oraz usunięto kolizje z istniejącą infrastrukturą.
Kto budował i ile to kosztowało
Roboty realizowane od 2024 r. wykonała firma Strabag Sp. z o.o. Koszt prac wyniósł 14 265 000 zł brutto. Przy przygotowaniu inwestycji uczestniczyła dzielnica Ursus, a część robót po wschodniej stronie linii kolejowej była prowadzona na terenie Miasta Piastowa, co zapewniło skomunikowanie obu stron torów.
na podstawie: Urząd Dzielnicy Ursus.
Autor: krystian

