Przejścia dla pieszych na ul. Vogla wzmocnione progami — kierowcy zwolnią

3 min czytania
Przejścia dla pieszych na ul. Vogla wzmocnione progami — kierowcy zwolnią


Uwaga kierowcy i piesi – przebudowa ul. Vogla w Wilanowie dobiega końca, a na odcinku między numerami 19 a 31 pojawiły się trwałe rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo przy przejściach dla pieszych.

  • Zobacz, jak Wilanów zmienia ul. Vogla i co to oznacza dla kierowców
  • Spowolnij — progi i zabezpieczenia już działają przy przejściach Vogla 19, 31 i Ruczaj

Zobacz, jak Wilanów zmienia ul. Vogla i co to oznacza dla kierowców

Urząd dzielnicy kontynuuje prace przy przebudowie ul. Vogla, skupiając się teraz na fragmencie w rejonie skrzyżowania z ul. Przyczółkową oraz na dalszym odcinku między numerami 19 a 31. Na wylocie na ul. Przyczółkową poszerzono pasy ruchu — trzy pasy zostały wydłużone, by zwiększyć przepustowość skrzyżowania. W ramach robót powstał też brakujący odcinek chodnika po północnej stronie oraz ciąg pieszo-rowerowy po stronie południowej.

Zakres prac objął nie tylko nawierzchnię i chodniki — wykonano także przebudowę sieci podziemnych oraz prace przy oświetleniu i sygnalizacji świetlnej. To kontynuacja modernizacji skrzyżowania ul. Vogla z ulicami Przyczółkową i Branickiego, która ma poprawić płynność ruchu i wygodę korzystania z przystanków autobusowych.

Spowolnij — progi i zabezpieczenia już działają przy przejściach Vogla 19, 31 i Ruczaj

W rejonie między Vogla 19 a Vogla 31 skupiliśmy uwagę na trzech przejściach dla pieszych. Wszystkie wymagały interwencji ze względu na bezpieczeństwo pieszych i pasażerów przystanków autobusowych znajdujących się obok. Szczególnie krytyczne były przejścia przy Vogla 19 i Vogla 31, które w audycie przeprowadzonym w latach 2016–2020 otrzymały najniższe noty w skali 0–5 — oba oznaczono oceną „0”.

Przejście przy Vogla 19 zlokalizowane jest tuż przy zespole przystankowym „Vogla-Morysin”, z którego korzystają cztery linie autobusowe, w tym jedna nocna. Audyt potwierdził tam zbyt wysoką prędkość pojazdów: miarodajny kwantyl V85 wynosił 75 km/h, podczas gdy obowiązujący limit to 50 km/h. Audytorzy zwrócili uwagę również na niebezpieczne manewry —

„Zauważyli wyprzedzanie pojazdów na przejściu…”

Analogiczne spostrzeżenia odnosiły się do przejścia przy Vogla 31, położonego przy przystankach „Ogrody Działkowe Wilanówka”. To miejsce również w audycie oceniono najniżej. W efekcie zalecono rozwiązania uniemożliwiające rozwijanie nadmiernej prędkości w pobliżu zebra — i te zalecenia zostały wdrożone.

Przed przejściami przy Vogla 19 i Vogla 31 ustawiono progi zwalniające, które fizycznie ograniczają prędkość pojazdów i mają poprawić komfort oraz bezpieczeństwo osób wsiadających i wysiadających z autobusów.

Dodatkowo, podobne spowalniacze pojawiły się przy przejściu na skrzyżowaniu z ul. Ruczaj. Ten fragment, gdzie również funkcjonuje zespół przystankowy, w audycie oceniono lepiej — na „4” — lecz wprowadzone progi mają jeszcze bardziej podnieść poziom bezpieczeństwa i ułatwić manewr skrętu w lewo z ul. Ruczaj.

Wszystkie opisane zmiany dotyczą realnych potrzeb pieszych i pasażerów komunikacji miejskiej oraz wprowadzono je zgodnie z rekomendacjami audytorów. Mieszkańcy mogą spodziewać się bezpieczniejszych przejść i bardziej uporządkowanego ruchu w rejonie ul. Vogla.

Na podstawie: ZDM Warszawa

Autor: krystian