W Rembertowie powstanie tunel w ul. Marsa łączący Nowy i Stary Rembertów

Rembertów zmienia się na lepsze! Już niedługo znikną uciążliwe szlabany na przejeździe kolejowym w ul. Marsa, a mieszkańcy zyskają nowoczesny tunel, który połączy dwie części dzielnicy i usprawni codzienne dojazdy. Inwestycja za ponad 134 miliony złotych rusza pełną parą i ma zakończyć się za niecałe dwa i pół roku.
- Rembertów buduje tunel, który odmieni ruch w dzielnicy
- Zadbaj o swoje bezpieczeństwo dzięki nowemu tunelowi w Rembertowie
- Zobacz jak zmienia się okolica tunelu Marsa wraz z nowymi ulicami
Rembertów buduje tunel, który odmieni ruch w dzielnicy
W sercu Rembertowa rozpoczyna się długo wyczekiwana inwestycja – pod linią kolejową nr 2 powstanie 140-metrowy tunel drogowy, który połączy Nowy i Stary Rembertów. To kolejny krok po wiadukcie przy ul. Chełmżyńskiej w kierunku likwidacji kolizyjnych przejazdów, które od lat powodowały korki i utrudniały życie mieszkańcom.
Nowa przeprawa przebiegnie pod torami oraz ul. Cyrulików, zaczynając się za rondem na skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, a kończąc w al. Generała Chruściela „Montera” w pobliżu ul. Strażackiej. W ramach projektu przebudowane zostaną także pobliskie drogi, powstanie nowe rondo oraz ulice Pociskowa i przedłużenie ul. Bellony z pasem rowerowym.
„Tunel w ul. Marsa to inwestycja, na którą mieszkańcy Rembertowa czekali od dawna. To najważniejsze przedsięwzięcie infrastrukturalne w naszej dzielnicy, które nie tylko poprawi bezpieczeństwo i komfort codziennego życia, ale przede wszystkim połączy Stary i Nowy Rembertów. Dojazd do centrum Warszawy stanie się szybszy i bardziej dostępny. To ważny moment, który zapisze się w historii Rembertowa” – mówi Maciej Iwanicki, burmistrz Dzielnicy Rembertów.
Zadbaj o swoje bezpieczeństwo dzięki nowemu tunelowi w Rembertowie
Przejazd kolejowy przez linię Warszawa Zachodnia-Terespol od dawna był źródłem frustracji – korki i ryzyko wypadków to codzienność dla kierowców i pieszych. Budowa tunelu całkowicie zmieni tę sytuację, eliminując kolizje między ruchem drogowym a pociągami.
Podczas prac powstanie także podziemne przejście dla pieszych z windami po stronie wschodniej, co znacznie ułatwi poruszanie się osobom o ograniczonej mobilności. Przystanki autobusowe umieszczone wewnątrz tunelu umożliwią wygodne przesiadki na pociągi, co poprawi dostępność transportu publicznego.
„Konsekwentnie inwestujemy w bezpieczeństwo i komfort mieszkańców stolicy przebudowując niebezpieczne przejazdy kolejowe ze szlabanami w bezkolizyjne tunele i wiadukty. Tunel w Rembertowie to kolejna tego typu inwestycja – po pobliskim i budowanym w dobrym tempie wiadukcie na ul. Chełmżyńskiej oraz powstającym już tunelu w ciągu ul. I Praskiego Pułku WP w Wesołej. Wszystkie obiekty realizowane są we współpracy Miasta z Polskimi Liniami Kolejowymi – za co bardzo dziękuję naszym partnerom z PLK SA” – podkreśla Tomasz Mencina, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
„Tunel w ul. Marsa to kolejny ważny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu w Warszawie. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Rembertowa zyskają wygodne i bezkolizyjne połączenie między dwiema częściami dzielnicy. To przykład dobrej współpracy między PLK SA a miastem stołecznym Warszawa oraz dbałości o bezpieczne i nowoczesne rozwiązania komunikacyjne” – mówi Krzysztof Pietras, dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych.
„Budowa tunelu pod linią kolejową w Rembertowie jest kolejną inwestycją, dzięki której Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta zmienia Warszawę na lepsze. Każda taka realizacja oznacza realną poprawę jakości życia lokalnej społeczności i cieszę się, że dzieje się to z naszym udziałem” – dodaje Ewelina Degowska, dyrektor Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.
Całość prac potrwa około 29 miesięcy, a wykonawcą będzie konsorcjum firm INTOP SA oraz INTOP Warszawa. Koszt inwestycji przekracza 134 miliony złotych, które zostaną podzielone po połowie między miasto a Polskie Linie Kolejowe. PLK stara się również o wsparcie finansowe z Unii Europejskiej poprzez Fundusz Spójności.
Wcześniej przygotowano studium wykonalności oraz uzyskano decyzję środowiskową, a miasto zadbało o pozwolenie na budowę drogi – wszystko zgodnie z planem realizacji tej strategicznej inwestycji dla Rembertowa.
Zobacz jak zmienia się okolica tunelu Marsa wraz z nowymi ulicami
Poza samym tunelem modernizacji doczekają się też okoliczne drogi – szczególnie te prowadzące do nowych punktów komunikacyjnych i handlowych. Ul. Pociskowa stanie się dwukierunkową trasą łączącą ul. Ilskiego z centrum handlowym oraz osiedlami mieszkaniowymi.
Ul. Bellony zostanie przedłużona do miejsca likwidowanego przejazdu kolejowego; stanie się jednokierunkowa z wydzielonym pasem rowerowym dla większego bezpieczeństwa cyklistów.
Skrzyżowanie ul. Marsa z ul. Cyrulików wzbogaci nowe rondo usprawniające ruch samochodowy i zwiększające płynność przejazdu przez tę część dzielnicy.
Warto przypomnieć, że równolegle trwa budowa wiaduktu przy ul. Chełmżyńskiej, która ma zakończyć się jeszcze w tym roku, a niedaleko – w Wesołej – powstaje tunel pod linią kolejową przy ul. I Praskiego Pułku WP planowany do otwarcia w drugiej połowie 2027 roku.
Na podst. UM Rembertów
Autor: krystian