W Rembertowie rusza budowa tunelu w ul. Marsa łączącego dwie części dzielnicy

Rembertów zyska nowoczesny tunel pod torami kolejowymi, który połączy dwie części dzielnicy i wyeliminuje uciążliwe korki przy przejeździe. Inwestycja za ponad 134 miliony złotych rusza właśnie teraz i ma zakończyć się w ciągu dwóch i pół roku, przynosząc mieszkańcom wygodę, bezpieczeństwo oraz lepszy dojazd do centrum Warszawy.
- Rembertów zmienia się dzięki nowemu tunelowi pod linią kolejową nr 2
- Zadbaj o swoje bezpieczeństwo i komfort dzięki zmianom drogowym wokół tunelu
- Zobacz jak Rembertów korzysta na współpracy miasta z Polskimi Liniami Kolejowymi
Rembertów zmienia się dzięki nowemu tunelowi pod linią kolejową nr 2
W sercu Rembertowa rozpoczyna się długo wyczekiwana inwestycja – budowa tunelu drogowego pod linią kolejową nr 2, który zastąpi tradycyjne szlabany na przejeździe. Tunel powstanie w ciągu ul. Marsa i al. Generała Chruściela „Montera”, tworząc bezkolizyjne połączenie między Nowym a Starym Rembertowem. To rozwiązanie nie tylko usprawni ruch samochodowy, ale także zwiększy bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pieszych.
Prace wykona konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa, a całość inwestycji pochłonie ponad 134 miliony złotych. Koszty podzielono po połowie między miasto stołeczne Warszawa oraz Polskie Linie Kolejowe (PLK SA). Realizacja potrwa 29 miesięcy, a jej efekt odczują wszyscy mieszkańcy dzielnicy.
„Konsekwentnie inwestujemy w bezpieczeństwo i komfort mieszkańców stolicy przebudowując niebezpieczne przejazdy kolejowe ze szlabanami w bezkolizyjne tunele i wiadukty. Tunel w Rembertowie to kolejna tego typu inwestycja – po pobliskim i budowanym w dobrym tempie wiadukcie na ul. Chełmżyńskiej oraz powstającym już tunelu w ciągu ul. I Praskiego Pułku WP w Wesołej. Wszystkie obiekty realizowane są we współpracy Miasta z Polskimi Liniami Kolejowymi – za co bardzo dziękuję naszym partnerom z PLK SA” – mówi Tomasz Mencina, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Nowy tunel będzie miał około 140 metrów długości i znajdzie się pod torami linii Warszawa Zachodnia-Terespol. Dzięki temu znikną korki powodowane przez zamykane szlabany, które dotąd utrudniały codzienny dojazd wielu mieszkańcom.
Zadbaj o swoje bezpieczeństwo i komfort dzięki zmianom drogowym wokół tunelu
Inwestycja obejmuje nie tylko sam tunel, ale również kompleksową przebudowę pobliskich dróg. Tunel rozpocznie się tuż za nowym rondem na skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, przebiegnie pod torami oraz ul. Cyrulików, kończąc się przy al. Gen. A. Chruściela „Montera” w rejonie ul. Strażackiej.
Dla pieszych przygotowane zostanie specjalne przejście podziemne wyposażone w windy od strony wschodniej, co znacznie ułatwi poruszanie się podczas trwania prac budowlanych. Z myślą o pasażerach komunikacji publicznej w tunelu zaplanowano przystanki autobusowe umożliwiające sprawne przesiadki na pociągi.
W ramach inwestycji powstanie także nowa dwukierunkowa ulica Pociskowa, która połączy ul. Ilskiego z okolicznymi domami oraz centrum handlowym. Ul. Bellony zostanie przedłużona do miejsca likwidowanego przejazdu kolejowego i stanie się jednokierunkowa z wydzielonym pasem rowerowym. Dodatkowo planowane jest nowe rondo na skrzyżowaniu ul. Marsa z ul. Cyrulików.
„Budowa tunelu pod linią kolejową w Rembertowie jest kolejną inwestycją, dzięki której Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta zmienia Warszawę na lepsze. Każda taka realizacja oznacza realną poprawę jakości życia lokalnej społeczności i cieszę się, że dzieje się to z naszym udziałem” – dodaje Ewelina Degowska, dyrektor Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.
Kolejarze wcześniej przygotowali studium wykonalności oraz uzyskali decyzję środowiskową, natomiast miasto zdobyło pozwolenie na budowę drogi – wszystko jest gotowe do rozpoczęcia robót.
Zobacz jak Rembertów korzysta na współpracy miasta z Polskimi Liniami Kolejowymi
Tunel w ul. Marsa to nie jedyna inwestycja zmieniająca oblicze komunikacji w tej części Warszawy. W Rembertowie trwa już budowa wiaduktu na ul. Chełmżyńskiej, który ma zostać oddany do użytku jeszcze w tym roku.
W sąsiedniej dzielnicy Wesoła również powstaje nowoczesny tunel drogowy – ten będzie przebiegał pod linią kolejową przy ul. I Praskiego Pułku WP i ma zostać otwarty w drugiej połowie 2027 roku.
„Tunel w ul. Marsa to kolejny ważny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu w Warszawie. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Rembertowa zyskają wygodne i bezkolizyjne połączenie między dwiema częściami dzielnicy. To przykład dobrej współpracy między PLK SA a miastem stołecznym Warszawa oraz dbałości o bezpieczne i nowoczesne rozwiązania komunikacyjne” – podkreśla Krzysztof Pietras, dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych.
„Tunel w ul. Marsa to inwestycja, na którą mieszkańcy Rembertowa czekali od dawna. To najważniejsze przedsięwzięcie infrastrukturalne w naszej dzielnicy, które nie tylko poprawi bezpieczeństwo i komfort codziennego życia, ale przede wszystkim połączy Stary i Nowy Rembertów. Dojazd do centrum Warszawy stanie się szybszy i bardziej dostępny. To ważny moment, który zapisze się w historii Rembertowa” – mówi Maciej Iwanicki, burmistrz Dzielnicy Rembertów.
Na podst. Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Autor: krystian