Wiadukt i peron Radom Wschodni otwarte po wielomilionowej inwestycji

Radom zyskał nową przeprawę i nowoczesny przystanek kolejowy. To inwestycja, która odmieni codzienne podróże mieszkańców i poprawi komunikację w mieście!
- Nowy wiadukt i peron Radom Wschodni zmieniają oblicze miasta
- Finansowanie inwestycji i znaczenie dla mieszkańców Radomia
Nowy wiadukt i peron Radom Wschodni zmieniają oblicze miasta
W sercu Radomia otwarto właśnie długo wyczekiwany wiadukt łączący ulice Żeromskiego i Lubelską oraz nowoczesny przystanek kolejowy Radom Wschodni. Ta imponująca inwestycja to efekt współpracy władz miasta z rządem, a jej koszt sięgnął aż 179 milionów złotych. Uroczystość otwarcia zgromadziła ważne osobistości, w tym ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka oraz wicewojewodę mazowieckiego Patryka Fajdka.
Wiadukt to nie tylko estetyczny element miejskiej przestrzeni, ale przede wszystkim funkcjonalna przeprawa o szerokości 36 metrów i długości około 300 metrów. Zaprojektowano ją tak, aby w obu kierunkach mogły swobodnie poruszać się dwa pasy ruchu. Co więcej, pojawiły się tam także specjalne pasy dla autobusów oraz wygodne ciągi pieszo-rowerowe, które zachęcają do aktywnego przemieszczania się po mieście. Nowe wiaty przystankowe oraz przebudowany układ komunikacyjny wokół wiaduktu dodatkowo podnoszą komfort korzystania z tej części Radomia.
Finansowanie inwestycji i znaczenie dla mieszkańców Radomia
Całość przedsięwzięcia została sfinansowana ze środków miejskich oraz funduszy rządowych. Część drogowa, za którą odpowiada miasto, pochłonęła 131 milionów złotych, z czego ponad połowa pochodziła z budżetu państwa. Dodatkowo projekt wsparł Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych kwotą przekraczającą 16 milionów złotych. Z kolei część kolejowa realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe kosztowała około 48 milionów złotych.
„Bardzo się cieszę, że zostało podpisane porozumienie, na mocy którego skoordynowaliśmy inwestycję rządową i samorządową. W ten sposób powinniśmy realizować inwestycje. Każdy z nas wie, że budżety poszczególnych samorządów, nawet tak dużych miast, jak Radom, są lepiej wykorzystywane, gdy mają współfinansowanie rządowe” – powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak podczas uroczystości.
Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Radomia mogą liczyć na sprawniejszy transport publiczny oraz lepsze warunki do codziennych dojazdów zarówno samochodem, rowerem, jak i pieszo. Nowy peron Radom Wschodni to także krok w stronę poprawy dostępności kolei regionalnej i krajowej dla lokalnej społeczności.
Na podst. MUW
Autor: krystian