Sezon turystyczny w mieście za nami, a Warszawskie Linie Turystyczne po raz kolejny udowodniły, że są doskonałym sposobem na odkrywanie stolicy. Z rekordową liczbą 204 375 pasażerów, letnie miesiące przyniosły wiele atrakcji dla mieszkańców oraz turystów, którzy mogli korzystać z różnorodnych środków transportu, by poznać urok Warszawy.
- Rejsy po Wiśle – odkrywanie stolicy z perspektywy rzeki
- Podróż w czasie z zabytkowymi tramwajami i autobusami
- Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa i rejsy do Serocka – alternatywy dla miejskiej komunikacji
Rejsy po Wiśle – odkrywanie stolicy z perspektywy rzeki
W trakcie letnich dni wielu mieszkańców wybierało się nad Wisłę, korzystając z trzech promów, które kursowały między brzegami rzeki. Promy Wilga, Pliszka i Słonka przewiozły ponad 147 tysięcy pasażerów, oferując wyjątkowe widoki na stolicę. Słonka łączyła Cypel Czerniakowski z plażą na Saskiej Kępie, Pliszka kursowała między nabrzeżem mostu Poniatowskiego a plażą pod stadionem PGE Narodowym, a Wilga dowoziła pasażerów z Podzamcza na Pragę, w pobliżu warszawskiego Zoo. Każdy rejs to nie tylko podróż, ale też okazja do podziwiania miejskich pejzaży z wody.
Podróż w czasie z zabytkowymi tramwajami i autobusami
Letni sezon to również czas, kiedy na torach pojawiły się zabytkowe tramwaje weekendowej linii T. Klasyczne tramwaje, w tym popularna „Tetka”, przyciągnęły miłośników komunikacji szynowej, przewożąc ponad 18 tysięcy pasażerów. Tramwaj typu GT6, znany jako „Norymberg”, zyskał miano tegorocznej gwiazdy, przyjeżdżając do stolicy w ramach wymiany z Krakowem. Również linia 36, obsługiwana przez zabytkowe pojazdy, cieszyła się dużym zainteresowaniem. Z kolei autobusy linii 100, w tym kultowy „ogórek” z 1972 roku, przewiozły ponad 30 tysięcy pasażerów, oferując wygodne połączenia do najważniejszych warszawskich atrakcji, takich jak muzea, Stare Miasto czy Łazienki.
Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa i rejsy do Serocka – alternatywy dla miejskiej komunikacji
Wielką popularnością cieszyła się również Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa, która przyciągnęła około 3,5 tysiąca osób pragnących odbyć niezapomnianą podróż wąskotorową. Aby dotrzeć do stacji w Piasecznie, pasażerowie mogli skorzystać z autobusów obsługiwanych przez zabytkowe Jelcze i Ikarusy. Wspomniana kolej, z rumuńską lokomotywą spalinową na czołowej pozycji, oferowała nie tylko przejażdżki, ale także przypominała o swojej historycznej roli w transporcie towarowym.
Natomiast rejsy do Serocka, realizowane przez statek „Zefir”, przyciągnęły niemal 4,5 tysiąca podróżnych. Całodniowa wycieczka, która rozpoczynała się o godzinie 9:00, oferowała niezwykłe widoki na Zalew Zegrzyński i malownicze ruiny mostu z końca XIX wieku. To kolejny sposób na spędzenie czasu w otoczeniu natury i niezwykłych krajobrazów.
Warszawskie Linie Turystyczne zakończyły sezon letni, ale powrócą na nasze ulice i wody 1 maja 2025 roku, oferując kolejne atrakcje i niezapomniane przeżycia zarówno dla mieszkańców, jak i turystów.
Źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy