Remont wiaduktu Poniatowskiego zamknie ulicę Solec od poniedziałku
W poniedziałek, 1 lipca, remont wiaduktu mostu Poniatowskiego obejmie ulicę Solec, co wiąże się z zamknięciem przejazdu pod nim. Kierowcy oraz użytkownicy komunikacji miejskiej muszą przygotować się na zmiany w organizacji ruchu oraz objazdy. Przywrócenie stałej organizacji ruchu na ulicy Kruczkowskiego to tylko jeden z elementów tych prac.

Zmiany w organizacji ruchu na ulicy Solec

Od 1 lipca, od godziny 12:00, kierowcy nie będą mogli przejechać ulicą Solec pod wiaduktem mostu Poniatowskiego. Ruchem będzie można poruszać się tylko do alei 3 Maja, a objazdy będą prowadziły przez ulice Tamka, Kruczkowskiego i Ludną. Dodatkowo, sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Kruczkowskiego i Czerwonego Krzyża zostanie dostosowana w celu ułatwienia przejazdu objazdem.

Po stronie mostu, w środę, 3 lipca, w alei 3 Maja zostanie wprowadzony jeden kierunek ruchu – od Kruczkowskiego do Solca. Na jezdni będą wyznaczone równoległe miejsca postojowe, co ma ułatwić parkowanie.

Przywrócenie stałej organizacji ruchu na ulicy Kruczkowskiego

W poniedziałek, 1 lipca, zakończą się prace na ulicy Kruczkowskiego, gdzie dotychczas kierowcy mieli o jeden pas mniej w każdym kierunku. Od tego dnia, ruch na tej ulicy wróci do normy, co oznacza, że kierowcy znowu będą mieli do dyspozycji dwa pasy w każdą stronę. To duże ułatwienie dla osób poruszających się tą trasą, która była dotychczas mocno obciążona.

Zmiany dla pieszych i komunikacji miejskiej

Podczas remontu, piesi będą mogli nadal korzystać z przejść pod wiaduktem na obu stronach ulicy Solec. Natomiast dla pasażerów komunikacji miejskiej, linie autobusowe 118 i 127 będą kursować objazdami. W kierunku pętli na Woronicza i Nowych Włoch autobusy pojadą ulicami Zajęczą, Topiel i Kruczkowskiego, natomiast w stronę Mariensztatu i Browarnej – przez Kruczkowskiego i Tamkę.

Zakres prac remontowych na wiadukcie mostu Poniatowskiego

Remont wiaduktu mostu Poniatowskiego obejmuje szeroki zakres prac, w tym odnowienie elementów betonowych i kamiennych, a także murów oporowych. Dodatkowo, stalowe elementy zostaną zabezpieczone przed korozją. W planach jest również remont przejścia pod mostem, które łączy dwa przystanki tramwajowe, co poprawi jego wygląd i bezpieczeństwo. Wymiana dylatacji to kolejny ważny punkt tego projektu.

Prace te mają na celu nie tylko poprawę estetyki, ale przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom mostu i jego okolic. O aktualnych postępach remontu można dowiedzieć się więcej na stronie Zarządu Dróg Miejskich.

Źródło: infoulice.waw.pl


Opierając się na: Warszawa Śródmieście