Prace przy metrze na Bemowie idą w głąb: już na poziomie -2
Przełom w budowie metra na Bemowie: Prace konstrukcyjne nabierają tempa. Wiosenne słońce przyświeca zaawansowanym pracom na kolejnych stacjach i obiektach technicznych, które za kilka lat zmienią oblicze lokalnych połączeń komunikacyjnych.
  1. Budowa trzech nowych stacji linii M2 – Lazurowa, Chrzanów, Karolin – posuwa się naprzód.
  2. Ziemia znika z poziomu -2 na stacji Karolin, gdzie pracowitość ekipy budowlanej jest najbardziej widoczna.
  3. Stacja Techniczno-Postojowa Karolin staje się miejscem intensywnego betonowania kanałów przeglądowych.
  4. Rozpoczęcie drążenia tuneli między STP Karolin a stacją Bemowo jest planowane na najbliższe miesiące.

Łącząc siły z wiosenną aurą, pracownicy na budowie metra na Bemowie wkroczyli w decydującą fazę prac. Szczególnie imponująca jest działalność na stacji Karolin, gdzie robotnicy z zapałem usuwają ziemię, osiągając głębokość dwóch pięter pod ziemią. To symbol postępu prac, który dla mieszkańców jest obietnicą lepszego jutra w postaci szybszych i wygodniejszych połączeń.

Tymczasem, na placu Stacji Techniczno-Postojowej Karolin, przestrzeń wypełnia się coraz większą ilością betonu. Betonowanie kanałów przeglądowych to kluczowy etap w przygotowaniu infrastruktury niezbędnej do sprawnej obsługi pociągów metra. Ogromna, blisko 30-hektarowa przestrzeń, zamienia się powoli w techniczne zaplecze dla całej linii.

Rozpoczęcie nowego rozdziału

Najwięcej emocji wśród mieszkańców budzi pytanie: kiedy metro na Bemowie stanie się rzeczywistością? Z planów wynika, że trzy nowe stacje – Lazurowa, Chrzanów oraz Karolin – wraz z STP Karolin, zmienią codzienne podróże tysięcy pasażerów. To inwestycja, która nie tylko skróci czas przejazdów, ale również przyczyni się do zmniejszenia zatłoczenia w godzinach szczytu.

Wraz z postępem prac, mieszkańcy z niecierpliwością oczekują na kolejne etapy, w tym na rozpoczęcie drążenia tuneli, które zintegrują nowe stacje z już funkcjonującą linią metra. Te działania, planowane na najbliższe miesiące, są kluczem do zrealizowania celu, jakim jest uruchomienie linii w 2026 roku.

Wartość projektu, szacowana na 1,9 mld zł, podkreśla skalę i znaczenie przedsięwzięcia dla miasta. Budowa metra na Bemowie to nie tylko kwestia infrastruktury, ale również rozwoju społeczności lokalnej, która zyska nowe możliwości komunikacyjne i większy komfort życia.


Na podst. UMS Warszawa