Sobieskiego i Witosa znów dwie jezdnie dla kierowców od 14 lipca

3 min czytania
Sobieskiego i Witosa znów dwie jezdnie dla kierowców od 14 lipca


Warszawskie ulice Jana III Sobieskiego i Witosa odzyskują pełną funkcjonalność – kierowcy mogą liczyć na dwupasmowe jezdnie i przywrócone skręty, a pasażerowie autobusów wracają na swoje stałe trasy. To ważny krok w kierunku wygodniejszego poruszania się po Mokotowie!

  • Zmiany na Jana III Sobieskiego i okolicach Warszawy poprawiają komfort jazdy
  • Witosa i Sikorskiego z nowymi możliwościami manewru dla kierowców
  • Komunikacja miejska wraca do standardowych tras na Mokotowie
  • Prace wykończeniowe jeszcze przez lato, ale utrudnienia będą krótkotrwałe

Zmiany na Jana III Sobieskiego i okolicach Warszawy poprawiają komfort jazdy

Od 14 lipca mieszkańcy Mokotowa zauważą znaczącą poprawę w organizacji ruchu na ulicy Jana III Sobieskiego. Po długim okresie prac drogowych i tramwajowych, kierowcy ponownie będą mogli korzystać z dwóch oddzielnych jezdni pomiędzy ulicą Idzikowskiego a aleją Wilanowską. Każda z nich będzie wyposażona w dwa pasy ruchu, co zdecydowanie usprawni przejazd zarówno w stronę Wilanowa, jak i centrum miasta.

Na odcinku prowadzącym do centrum pasy zostaną poprowadzone bezpośrednio przez nitkę przy Idzikowskiego aż do alei Wilanowskiej. Natomiast druga jezdnia będzie dedykowana wyłącznie ruchowi w przeciwnym kierunku, czyli do Śródmieścia. To rozwiązanie ma za zadanie rozładować korki i zwiększyć płynność przejazdu.

Witosa i Sikorskiego z nowymi możliwościami manewru dla kierowców

Równocześnie z otwarciem drugiej nitki na Sobieskiego, udostępniona zostanie także druga jezdnia alei Witosa oraz alej Sikorskiego. Dzięki temu kierowcy odzyskają możliwość swobodnego skrętu w prawo i lewo na skrzyżowaniu z ulicą Jana III Sobieskiego, co wcześniej było ograniczone ze względu na trwające prace budowlane.

Dodatkowo powrócą skręty w lewo z obu stron Jana III Sobieskiego w ulicę Idzikowskiego, a także z Jana III Sobieskiego w Czarnomorską – tu ruch będzie odbywał się dwukierunkowo tuż przed skrzyżowaniem. Kierowcy jadący zarówno z centrum, jak i z Wilanowa będą mogli ponownie skręcać w lewo w ulicę św. Bonifacego oraz ulice Nałęczowską i Śródziemnomorską.

Komunikacja miejska wraca do standardowych tras na Mokotowie

Zmiany dotyczą również pasażerów komunikacji miejskiej. Autobusy linii 107 jadące w stronę Esperanto, 166 zmierzające na plac Hallera oraz 503 kursujące na Konwiktorską nie będą już omijać ulicy Czarnomorskiej. Zamiast tego pojadą prosto aleją Sikorskiego, by następnie skręcić w Jana III Sobieskiego. Nocne autobusy linii N03 również skorzystają z bezpośredniego połączenia między aleją Witosa a ulicą Jana III Sobieskiego.

Pasażerowie podróżujący z Wilanowa do centrum zatrzymają się na nowym wspólnym przystanku Sobieskiego 06, korzystając z wydzielonego trambuspasa przy alei Wilanowskiej. To rozwiązanie ma przyspieszyć przejazd i zwiększyć komfort podróży.

Prace wykończeniowe jeszcze przez lato, ale utrudnienia będą krótkotrwałe

Mimo otwarcia większości jezdni, wykonawcy nadal prowadzą prace wykończeniowe przy krawężnikach i studzienkach na odcinku prowadzącym do centrum. W związku z tym czasowo zamykane będą pojedyncze pasy ruchu przy kluczowych skrzyżowaniach: z aleją Wilanowską oraz ulicami Nałęczowską, św. Bonifacego, Limanowskiego i aleją Witosa.

Do końca sierpnia planowane jest położenie ostatniej warstwy asfaltu na tej nitce drogi, co może wiązać się z krótkimi zamknięciami przejazdu głównie w weekendy. Równolegle trwają przygotowania do zakończenia robót drogowych przy trasie tramwajowej do Wilanowa – zasadnicze prace mają się zakończyć pod koniec trzeciego lub na początku czwartego kwartału 2025 roku.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu można znaleźć w serwisach: infoulice.um.warszawa.pl oraz facebook.com/infoulice. Komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego dostępne są na stronie: wtp.waw.pl. Dodatkowo na portalu Miejskiego Centrum Kontaktu i w aplikacji Warszawa 19115 można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania o planowanych utrudnieniach.

Na podst. Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Autor: krystian