Dlaczego warto zainwestować w SEO

Jeśli masz firmę, która działa w kanałach cyfrowych, to zapewne wiesz, że w dużym stopniu sukces zależy od tego, jak dobrze pozycjonujesz ją w Internecie. Im większą masz widoczność, tym łatwiej będzie Ci dotrzeć do nowych klientów.

Pozycjonowanie stron internetowych odnosi się do metod stosowanych w celu poprawy pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach takich jak Google, Yahoo! lub Bing. W ten sposób dąży się do osiągnięcia jak największego ruchu na swojej witrynie.

Żeby zrozumieć znaczenie pozycjonowania, wystarczy odpowiedzieć na proste pytanie: Ile razy, wpisując jakieś pytanie w Google, przeszedłeś na kolejną stronę? Według badań, na drugą stronę przechodzi zaledwie 4,8% użytkowników, podczas gdy pierwsza strona przechwytuje ponad 90% całego ruchu. Sprawdź najlepszą ofertę: Pozycjonowanie Bydgoszcz

Im wyżej Twoja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, tym większy ruch - a co za tym idzie - większa liczba osób, które poznają Twoją ofertę. Jak jednak można to osiągnąć?

SEO narodziło się z potrzeby pozycjonowania w wyszukiwarkach poprzez wyniki organiczne, czyli takie, które nie są płatne (w przeciwieństwie do Ads). SEO dzieli się na 2 grupy: on-site SEO i off-site SEO. Pierwsza z nich polega na wewnętrznej optymalizacji strony pod frazy kluczowe i szereg innych działań w obrębie samej witryny. Off-site skupia się na czynnikach zewnętrznych, takich jak obecność w sieciach społecznościowych, wzmianki w innych mediach, autorytet marki itp.

Każda firma jest w stanie odnieść większy sukces, jeśli znajdzie się w Internecie. Jednak samo posiadanie strony www nie wystarczy - pozycjonowanie jest kluczowym elementem.