Dla jakich biznesów polecamy Shopify Plus?

Shopify Plus to ciesząca się ogromną popularnością platforma sprzedażowa, którą wybierają klienci na całym świecie. Obecnie gromadzi ona około 17 200 domen sprzedawców online, a są to przede wszystkim użytkownicy korporacyjni z takich branż, jak moda, zdrowie, uroda i fitness, dom i ogród, czy jedzenie i napoje. Jakie zalety posiada Shopify Plus, czym różni się od podstawowych planów Shopify? Co można zyskać, wybierając tę platformę?

  • Czym jest Shopify Plus?
  • Dla jakich biznesów polecamy Shopify Plus?
  • Ponadstandardowe rozwiązania dostępne w Shopify Plus

Czym jest Shopify Plus?

Shopify Plus, podobnie jak pozostałe plany Shopify, w tym Advanced Shopify, działa w modelu określanym jako SaaS (Software-as-a-Serwice), co oznacza, że jest to model subskrypcyjny, do którego dostęp mamy tak długo, jak długo będziemy za niego płacić. Rezygnacja z subskrypcji jest możliwa w dowolnym momencie. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest to, że przedsiębiorca wykupujący subskrypcje nie musi posiadać żadnych umiejętności technicznych, gdyż korzystanie z platformy jest intuicyjne, a wszelkie problemy techniczne rozwiązuje specjalne powołany w tym celu zespół, za którego wsparcie nie trzeba dodatkowo płacić.

Dla osób, które chcą dowiedzieć się jeszcze więcej, Shopify Plus szczegółowo omawia Wecanfly.pl. My natomiast przejdziemy do kwestii związanych z tym, kto powinien skorzystać z tej opcji i dlaczego.

Dla jakich biznesów polecamy Shopify Plus?

Jak już wspomnieliśmy we wstępie, Shopify Plus jest skierowane przede wszystkim do dużych marek, a jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest cena. To najdroższy z dostępnych planów, jednak ma to swoje uzasadnienie. Przede wszystkim Shopify Plus daje dostęp do ogromnego wyboru integracji, gwarantuje bezpieczeństwo przed atakami hakerskimi, a także zapewnia całodobowe wsparcie, siedem dni w tygodniu. Niezawodność Shopify Plus jest przez wielu użytkowników uznawana za jedną z największych zalet tego rozwiązania. Wśród marek, które zaufały tej platformie znajdziemy takich gigantów, jak Heinz, Kylie Cosmetics, czy New York Times. Te przykłady świetnie pokazują, jak różne marki wybierają Shopify Plus, co z kolei oznacza, iż plan ten można świetnie dopasować do indywidualnych potrzeb biznesów z zupełnie innych branż.

Ponadstandardowe rozwiązania dostępne w Shopify Plus

W tym planie zapewniony jest dostęp do takich opcji, jak Shopify Scripts, a więc fragment kodu, który pozwala na tworzenie niestandardowych rozwiązań. Przykładem działania Shopify Scripts może być tworzenie funkcji pozwalających na ustalenie specjalnych reguł rabatowania, czy definiowanie grup produktów podlegających promocyjnym stawkom dostaw.

Ciekawym rozwiązaniem jest również Shopify Flow, które pozwala na zautomatyzowanie procesów zachodzących w sklepie. Korzystając z niego, możliwe jest m.in. automatyczne tworzenie listy najpopularniejszych produktów w danym okresie na podstawie ich wyszukiwania.

Podobne przykłady można by mnożyć, dlatego w niniejszym artykule podaliśmy zaledwie mały wycinek tego, jakie możliwości są w zasięgu marek korzystających z Shopify Plus.