Gdzie założyć stronę internetową?

Każdy nowoczesny biznes powinien mieć własną wirtualną wizytówkę. Obecnie trudno sobie wyobrazić przedsiębiorstwo, które nie prowadzi działań w sieci. Choć sposobów na promocję w Internecie jest wiele, to kluczem do wyróżnienia się na tle konkurencji oraz zdobycia widoczności w Google stała się skuteczna strona internetowa. Dowiedz się, jak stworzyć firmową witrynę WWW. Poznaj dostępne na rynku rozwiązania i wybierz opcję, która najlepiej odpowiada potrzebom Twojej firmy.
Jak stworzyć stronę, która sprzedaje?
Chcesz zacząć działać w Internecie? W takim razie postaw pierwszy krok w świecie online i stwórz firmową stronę internetową. Nowoczesna witryna stanie się centrum dowodzenia Twoimi działaniami w sieci. To właśnie w tym miejscu umieścisz najciekawsze informacje o przedsiębiorstwie, najważniejsze szczegóły dotyczące oferty, odnośniki do prowadzonych mediów społecznościowych czy treści, dzięki którym zbudujesz autorytet w branży.
Dlaczego jeszcze warto mieć stronę internetową? Przede wszystkim dlatego, że jest to najczęściej pierwszy punkt styku firmy z potencjalnymi klientami. Użytkownicy wykorzystują bowiem sieć do wyszukiwania informacji o produktach i usługach. Dzięki witrynie Twoja oferta jest dostępna 24/7, a marka zdobywa rozpoznawalność oraz buduje swój wizerunek w Internecie.
Niezależnie od tego, czy masz już ugruntowaną pozycję, czy dopiero startujesz z biznesem istnieje wiele powodów, dla których potrzebujesz firmowej strony internetowej. Co jednak należy zrobić, aby przyciągała klientów? Przede wszystkim należy postawić na witrynę WWW, która będzie:
- atrakcyjna pod względem wizualnym estetyczna i zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami,
- przyjazna dla użytkowników szybko się ładuje i ma intuicyjną nawigację,
- responsywna bezproblemowo wyświetla się na różnych urządzeniach,
- bezpieczna posiada certyfikat SSL, który szyfruje dane Twoje i Twoich klientów,
- zgodna z zasadami SEO odpowiednio zoptymalizowana pod wyszukiwarki,
- funkcjonalna gwarantuje dobrą i przyjazną dla użytkownika nawigację,
- ekspercka udostępnia odbiorcom wartościowe i unikalne treści.
Pamiętaj, że w przypadku skutecznego serwisu wszystkie elementy muszą zachować wysoką jakość.
4 sposoby na zbudowanie strony internetowej
Wiesz już, że aby konkurować na dzisiejszym rynku, musisz postawić na silną obecność w sieci. Może Ci to zapewnić przemyślana strategia marketingowa oraz stworzenie atrakcyjnej strony internetowej. Określ swoje potrzeby, wiedzę oraz dostępny budżet i wybierz jedno z czterech dostępnych rozwiązań, które umożliwia zbudowanie firmowej witryny.
1. Kreatory stron WWW
Nie masz odpowiedniej wiedzy informatycznej, a Twoim celem jest minimalizacja kosztów? W takim razie kreatory stron WWW mogą okazać się dla Ciebie interesującą opcją. Powstały one z myślą o osobach, które nie znają języka oprogramowania, a chcą samodzielnie w szybki i łatwy sposób zbudować własną witrynę. Oferują szablony i banki zdjęć, które możesz wykorzystać pamiętaj jednak, że nie są one na wyłączność, co oznacza, że mogą pojawić się również u konkurencji.
Platformy, które pozwalają na projektowanie stron internetowych na zasadzie drag&drop (przeciągnij i upuść) charakteryzuje jednak sporo wad. Kreatory mają ograniczone możliwości np. pozycjonowania. Nie dają przy tym gwarancji bezawaryjnego działania witryny, a wiele ważnych funkcjonalności czy opcji jest dodatkowo płatnych. Ponadto obsługą serwisu należy zająć się w tym przypadku samodzielnie. Gdy zlecimy to zadanie specjalistom, to znacząco zwiększy się początkowo niski koszt wykonania projektu.
2. Platformy oparte o CMS
CMS to skrót od angielskich słów Content Management System , które oznaczają system zarządzania treścią. Jest to więc oprogramowanie, które pozwala tworzyć, edytować i zarządzać zawartością stron internetowych. Rozwiązanie oparte na licencji Open Source tworzy społeczność codziennie pracują nad nimi programiści z całego świata.
W tym przypadku kod źródłowy jest więc dostępny dla wszystkich, co przyczynia się do stałych aktualizacji. Decydując się na tę opcję, zyskujesz duże możliwości samodzielnego modyfikowania zawartości oraz optymalizacji strony pod wyszukiwarki. Intuicyjna obsługa, gotowe szablony i możliwość szybkiej pracy z treścią to zdecydowane zalety tego rozwiązania.
Jeśli zdecydujesz się na stworzenie strony na platformach opartych o CMS typu Open Source, to musisz szczególnie zadbać o bieżące aktualizacje i zabezpieczenia. Ze względu na dużą popularność rozwiązania, tego typu witryny narażone są bowiem na ataki. Ponadto obsługą serwisu oraz zakupem hostingu i domeny musisz zając się w tym przypadku samodzielnie.
3. Platforma oparta na modelu SaaS
Jest to model udostępniania oprogramowania w chmurze, w którym dostawca w ramach abonamentu zapewnia utrzymanie strony, aktualizacje i wsparcie techniczne. Jeśli masz ograniczony budżet i chcesz szybko postawić swoją witrynę również sklep internetowy, to możesz rozpatrzyć tę opcję. Otrzymasz kilka pakietów do wyboru oraz proste w użytkowaniu oprogramowanie.
Pamiętaj jednak, że tego typu platformą zmniejszysz swoje możliwości w zakresie rozbudowy serwisu i wprowadzania indywidualnych rozwiązań. Wraz z rozwojem strony wzrasta również cena miesięcznego abonamentu, a zaawansowane opcje są w tym przypadku dodatkowo płatne. Poza tym ograniczenia związane z pozycjonowaniem mogą negatywnie wpłynąć na pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce.
4. Współpraca z agencją marketingu internetowego
Jakość, bezpieczeństwo i zgodność z najnowszymi trendami to tylko kilka cech strony internetowej stworzonej dla Ciebie przez profesjonalną agencję interaktywną. Jeśli oczekujesz długoterminowej współpracy i chcesz skorzystać z pomocy specjalistów, to wybierz firmę WeNet. Zdecyduj się na to rozwiązanie, a otrzymasz pewność wzrostu pozycji witryny w wyszukiwarce, szansę rozwoju biznesu w sieci oraz możliwość pozyskania nowych klientów.
Współpraca z agencją to wszystko, co potrzebne do stworzenia, prowadzenia, ochrony i obsługi strony WWW Twojej firmy. Specjaliści:
- stworzą nowoczesny i atrakcyjny projekt strony,
- zadbają o szybkość działania, stabilność i bezpieczeństwo witryny,
- zaoferują projekt dostosowany do potrzeb i oczekiwań,
- zapewnią wsparcie techniczne dedykowanego opiekuna,
- zagwarantują szeroki wybór pakietów oraz domenę i hosting w cenie.
W ten sposób zyskasz ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.
Pamiętaj, że witryna internetowa to cyfrowa wizytówka Twojej firmy. Wejdź na stronę WeNet.pl, zapoznaj się z ofertą i dołącz do 48 tys. małych i średnich przedsiębiorstw, które rozwijają swój biznes online. Pamiętaj cały sztab fachowców będzie pracował na sukces strony w sieci, a Ty zaoszczędzisz czas i pieniądze.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski