Każdy z nas powinien wiedzieć, że dobrze zaprojektowana wizytówka może być korzystna, jeżeli chodzi o pozyskiwanie nowych i owocnych kontaktów biznesowych. Taki materiał reklamowy może się przydać podczas różnych spotkań, targów czy konferencji. Są one najefektywniejszym sposobem dzielenia się danymi. Tak naprawdę liczy się tutaj pierwsze wrażenie. Podczas kilku sekund odbiorca zdecyduje, czy będzie chciał zachować Twoją wizytówkę, czy może jednak wyrzucić ja do kosza. Wizytówka może być Twoją najmocniejszą kartą, która jeszcze bardziej wzmocni dobre pierwsze wrażenie. Poniżej znajdziesz przydatne porady, które pomogą Ci uniknąć wielu kosztownych błędów przy drukowaniu wizytówek biznesowych.
Wizytówka musi być czytelna
Jest to podstawowa kwestia, którą trzeba zapamiętać. Bardzo często nasza kreatywność wygrywa z czytelnością, przez co na naszą kartę biznesową dodajemy zbędne rzeczy. Wizytówka musi być łatwa w odbiorze. Warto więc unikać nadmiaru tekstu oraz zbyt małej i nieczytelnej czcionki. Podczas projektowania wizytówki zachowaj odpowiednie interlinie oraz odstępy między znakami. Kreatywność nie gra tutaj kluczowej roli. Karta musi być estetyczna, czytelna i elegancka. Świetnie więc sprawdzają się minimalistyczne projekty. Sprawdzone porady znajdziesz na https://www.drukowanieulotek.pl/wizytowki
Uniwersalny format
Jeżeli decydujesz się na projektowanie swojej własnej wizytówki, warto skorzystać z uniwersalnych rozmiarów (85x55mm i 90x50mm). Mieszczą się one idealnie w dłoni, portfelu albo etui na wizytówki. Jest to swego rodzaju uniwersalna baza, na którą możesz przelewać swoje pomysły. Karty biznesowe, które mają inny format może i zapadają w pamięci, ale ostatecznie bardzo często lądują w koszu, bo są po prostu nieporęczne.
Projekt wizytówki
Warto zaprojektować wizytówkę, która będzie ponadczasowa. Możesz więc zdecydować się na karty black&white, motyw roślinny albo geometryczne wzory. Należy pamiętać, aby motyw wizytówki był spójny z wizerunkiem danej firmy, jak i również, żeby dobrze się prezentowały przez dłuższy czas. Karta biznesowa musi również zmieścić wszystkie niezbędne dane kontaktowe. Każdą grafikę, którą dodajesz do projektu musi być bardzo dobrej jakości. Inaczej wszystkie niedociągnięcia będą widoczne, co znacznie zmniejszy skuteczność Twojej wizytówki.
W jaki sposób zaprojektować profesjonalną wizytówkę?
Zanim przypieczętujesz cały projekt, sprawdź go nawet kilkanaście razy. Nawet najlepszy projekt mogą zepsuć pomyłki, zbędne spacje czy literówki. Wbrew pozorom takie błędy zdarzają się dosyć często. Warto również pokazać projekt innym osobom, które będą mogły ocenić go świeżym okiem. Zwróć uwagę na to, czy nie pominięto polskich znaków. Jeżeli sam projektujesz swoją wizytówkę, zamień widoczne kolory na ekranie (RGB), na kolory używane w druku (CMYK). Wszystkie fonty powinny być zmienione na krzywe.
Rodzaje wizytówek
Stosowanie uniwersalnych formatów wizytówek nie oznacza, że muszą być one nudne. Dzięki paru trikom możesz stworzyć zarówno uniwersalną, jak i kreatywną kartę biznesową.
Ciekawym rozwiązaniem są wizytówki na papierze ozdobnym. Nie wymaga to ingerencji w sam projekt, tylko w jego podłoże. Możemy więc użyć papieru o wyjątkowej fakturze czy kolorze. Niektórzy tworzą wizytówki na podłożu przeźroczystym lub półprzezroczystym.
Jeżeli chcesz, żeby Twoja wizytówka choć trochę się odróżniała na tle innych, możesz zdecydować się na kartę z zaokrąglonymi rogami. Takie rozwiązanie nie kosztuje zbyt dużo.
Obecnie najlepszymi kartami biznesowymi są wizytówki kaszerowane. Mają one klasyczną formę, jednak są grubsze i mają barwne wnętrze. Jest to efektowne rozwiązanie, które nadaje charakterystyczny efekt wizytówce. Takie karty posiadają kilka warstw, które tworzą imponującą całość.