Kupując nowego smartfona najczęściej mamy nadzieję na telefon, który będzie w stanie działać na jednym cyklu ładowania nieprzerwanie przez kilkadziesiąt godzin. Na rynku można znaleźć coraz więcej urządzeń, które takie wymagania spełniają – producenci coraz większą wagę przykładają do wyposażania swoich sprzętów w pojemne akumulatory. Jednak po pewnym czasie możemy zacząć napotykać problemy z ładowaniem telefonu. Co może być tego przyczyną?
Dlaczego telefon się nie ładuje?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi – problem może leżeć po stronie urządzenia, systemu operacyjnego czy kabla USB. Rozpoznanie przyczyny braku możliwości naładowania telefonu lub jego utrudnienia jest kluczowe dla komfortowego użytkowania urządzenia. Diagnozę problemu należy zatem rozpocząć od najczęściej występujących usterek, których usunięcie w wielu przypadkach jest możliwe w warunkach domowych.
Uszkodzony kabel lub zasilacz
Problemy z płynnym ładowaniem telefonu bardzo często są wynikiem uszkodzenia przewodu łączącego urządzenie z zasilaczem USB. Pod wpływem intensywnego użytkowania poszczególne przewody wewnątrz kabla mogą ulegać przerwaniu, zwłaszcza tuż przy wtyczce kompatybilnej z portem ładowania w smartfonie. Nierzadko można się również spotkać z awarią zasilacza USB, choć jest to scenariusz nieco mniej prawdopodobny.
Wyeksploatowana bateria
Akumulatory w nowoczesnych smartfonach z reguły charakteryzują się wytrzymałością i wydajnością, jednak w miarę upływu czasu ulegają one procesowi starzenia się baterii. Jest to całkowicie normalne zjawisko, którego nie da się powstrzymać, ale można je nieco spowolnić dbając o prawidłowy sposób użytkowania telefonu i poprawnie go ładując. Jednak problemy z ładowaniem telefonu mogą być oznaką jej wyeksploatowania lub uszkodzenia mechanicznego. Tutaj postawienie trafnej diagnozy zazwyczaj wymaga wizyty w profesjonalnym serwisie.
Niesprawny port ładowania
Bardzo często dochodzi również do uszkodzenia lub zanieczyszczenia gniazda ładowania w smartfonie, co uniemożliwia swobodny przepływ energii elektrycznej. Na samym początku warto więc podjąć próbę usunięcia z portu wszelkiego brudu, co może przywrócić urządzenie do prawidłowego działania. Czasem jednak możemy mieć do czynienia z uszkodzeniem mechanicznym gniazda, co jest zazwyczaj równoznaczne z koniecznością jego wymiany.
Problemy z ładowaniem – wizyta w serwisie
Samodzielna naprawa usterki w smartfonie może skutkować poważniejszymi uszkodzeniami sprzętu, czego chcemy szczególnie uniknąć w przypadku smartfonów z najwyższej półki cenowej takich jak iPhone’y. Pogwarancyjny serwis Apple wydaje się najbardziej optymalnym rozwiązaniem, które pozwala myśleć o przywróceniu urządzenia do prawidłowego działania. Naprawa lub wymiana gniazda ładowania to jedna z najczęściej wykonywanych usług w serwisach Apple, podobnie zresztą jak wymiana szybki iPhone. Przed udaniem się do nieautoryzowanego serwisu warto jednak wcześniej zapoznać się z jego ofertą oraz opiniami klientów, które są niezwykle pomocne przy ocenie wiarygodności usługodawcy. Sprawdzony punkt pomocy technicznej Apple znajdziemy zarówno w Warszawie, jak i kilku innych większych miastach w Polsce.