Praca w Warszawie zawsze cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, nie tylko stałych mieszkańców. Zdecydowana większość studentów, deklaruje chęć wiązania swojej przyszłości zawodowej ze stolicą Polski. Warszawa jest również miejscem przyciągania specjalistów z całej Polski – ze względu na fakt, iż siedzibę w niej mają największe i najnowocześniejsze firmy oraz korporacje. Warszawski chłonny rynek pracy jest w stanie zapewnić stabilne zatrudnienie, atrakcyjną ścieżkę rozwoju a także mocny wpis w CV, gdyby chcieć próbować swoich sił za granicą.

Gdzie szukać ofert pracy w Warszawie?

Jest wiele portali ogłoszeniowych, gdzie można znaleźć pracę. Przeszukiwanie ich jednak to bardzo czasochłonny proces. Codzienna prasówka nowych ogłoszeń w kilkudziesięciu portalach może zająć nawet do dwóch godzin. Z pomocą przychodzą takie portale jak https://joob.pl gdzie wygodnie i w jednym miejscu można sprawdzić najnowsze oferty pracy dla całego Mazowsza i przede wszystkim samej Warszawy. Wystarczy spojrzeć na stronę główną a następnie przefiltrować ogłoszenia wedle interesujących nas reguł. Ogłoszenia tutaj są często aktualizowane, więc żadne nam nie ucieknie ani nie zostanie pominięte. Fakt, iż portal zawiera ogłoszenia pracy dotyczące Mazowsza powoduje, że nie będziemy musieli tracić dodatkowego czasu na oglądanie ogłoszeń z innych regionów, które nas nie interesują.

Jak szukać ofert pracy?

Jeżeli jesteśmy zainteresowani zmianą dotychczasowej pracy – wiemy jakie mamy kompetencje oraz znamy już swoje wymagania. Przeglądając ogłoszenia zaznajamiamy się z aktualnymi wymaganiami w naszej branży – niektóre, najczęściej te przygotowywane bezpośrednio przez rekrutującą firmę (niekorzystającą z pośredników) bardzo konkretnie informują jakie CV musimy posiadać, by aplikować o dane stanowisko. Dzięki temu przeglądając stale oferty pracy łatwo zaznajomimy się z rynkiem, ofertami i potrzebami – następnie odpowiednio przygotujemy swoje CV oraz nasze wymagania.

To ważne, by CV zawierało umiejętności pożądane przez pracodawcę – często jest tak, że w swoim curriculum vitae uwzględnia się mniejszych osiągnięć takich jak na przykład kursy, szkolenia, wolontariaty – a często to one są elementem oczekiwanym przez pracodawców. Warto jednak o tym pamiętać, by nie koloryzować i nie dopisywać umiejętności czy elementów edukacji wyłącznie pod wymagania pracodawcy. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej lub nawet już po samym zatrudnieniu braki mogą wyjść na jaw, przez co utracimy nie tylko szansę na dane stanowisko pracy, ale i również czas jaki poświęciliśmy danemu pracodawcy.

Praca w Warszawie – jak jej szukać?