Pozycjonowanie, nazywane również SEO to różnorodne działania z zakresu informatyki, które mają za zadanie podwyższyć pozycję naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google.

Im wyższa będzie pozycja naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, tym więcej internautów ją odwiedzi. Pozycjonowanie jest zatem metodą marketingu sieciowego - nie jedyną, niemniej jednak najbardziej popularną i opłacalną.

Poniżej przedstawiamy wszelkie informacje, o których powinno się wiedzieć, zanim nawiąże się bezpośrednią współpracę z firmą pozycjonującą.

  • w jaki sposób działa pozycjonowanie?,
  • czym jest optymalizacja, słowa kluczowe, jak i inne określenia, które używane są podczas rozmów o takiej usłudze?,
  • ile kosztuje i ile trwa pozycjonowanie oraz w jaki sposób rozplanować budżet?,
  • na jakie zapisy w umowie trzeba zwracać uwagę?,
  • co odróżnia pozycjonowanie od reklam w Google AdWords?,
  • czy możliwe jest samodzielne pozycjonowanie swojej strony?.

Odpowiemy również na często zadawane pytania, które klienci kierują do przedsiębiorstw stosujących tego rodzaju marketing. Razem będą to wszelkie informacje, jakie powinniśmy poznać, aby być przygotowanym na zlecenie pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron internetowych

Jak dokładnie działa pozycjonowanie stron internetowych?

Wyjaśniliśmy powyżej, czym jest dokładnie pozycjonowanie - na tej samej zasadzie działa pozycjonowanie lokalne. Wspomnieliśmy także, iż określa się je często mianem SEO, co stanowi angielski skrót od wyrażenia Search Engine Optimization, które może zostać przetłumaczone jako pozycjonowanie dla silników internetowych wyszukiwarek.

Pozycjonowanie oznacza zatem to samo, co wspomniane SEO.

Kiedy zlecimy pozycjonowanie strony internetowej firmie informatycznej, rozpocznie ona działania, na które składają się chociażby zmiany wykonywane na naszej stronie (tak zwana optymalizacja naszej strony), jak i zmiany prowadzone na obcych stronach internetowych.

Drugą częścią pozycjonowania będą działania wykonywane poza naszą witryną. Dla nich nie istnieje już tak zgrabne określenie. Najczęstszym działaniem takiego typu będzie zamieszczanie wspomnienia o naszej stronie na obcej witrynie, razem z odnośnikiem, czyli tekstem, który po kliknięciu w niego przeniesie internautę na naszą stronę internetową.

Działa to bardzo podobnie do wizytówek w codziennym życiu. Jeżeli zostawiamy wizytówki w zaprzyjaźnionej firmie, to jej klienci zauważą, iż to przedsiębiorstwo poleca nasze usługi i wezmą po uwagę odwiedzenie naszej firmy. Tak samo w sieci: jeżeli na zaprzyjaźnionej stronie zostanie umieszczony odnośnik do naszej witryny, to odwiedzający tą zaprzyjaźnioną witrynę zobaczą wspomnienie o naszej i będą mogli na nią wejść.

Wyszukiwarka Google zauważa zaś tego rodzaju polecenia w sieci. Jeżeli widzi, iż wartościowe strony internetowe polecają naszą stronę poprzez zamieszczenie odnośnika do niej u siebie, to automatycznie podwyższa się renoma i pozycja naszej strony internetowej. Zasada jest zatem bardzo prosta i taka, jak w codziennym życiu: im więcej osób będzie nas polecać, tym więcej będziemy mieć odwiedzin, tym większa nasza renoma i tym łatwiej nas odnaleźć, kiedy klienci szukają usług z naszej branży.