Smartfony stały się nieodłącznym elementem naszej rzeczywistości. Są to wielozadaniowe i przydatne urządzenia, ale nie pozbawione wad. Trzeba brać poprawkę na różnego rodzaju usterki, które bywają bardzo uciążliwe i wymagają interwencji doświadczonych fachowców. Oto 6 sytuacji, kiedy trzeba udać się ze smartfonem do serwisu.
Problemy z baterią
Naprawa telefonów często dotyczy kłopotów z baterią. Jej kondycja jest uzależniona od wielu przesłanek, niemniej sytuacją, z jaką serwis iPhone’ów i innych smartfonów nierzadko ma do czynienia, jest nieładowanie baterii bądź przerywany cykl ładowania. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być sporo – niesprawna ładowarka, uszkodzony układ zasilania na płycie głównej, uszkodzony kabel etc.
Smartfon zacina się lub wyłącza
Zacinanie się smartfonów bądź samoczynne wyłączanie to jeden z najczęstszych problemów zgłaszanych do serwisu telefonów (Warszawa to miasto, gdzie profesjonalnych serwisów jest sporo). Winowajcą jest zazwyczaj awaria oprogramowania, wadliwa bateria lub uszkodzenie płyty głównej spowodowane np. zalaniem telefonu. Z tych samych powodów smartfon może się przegrzewać – dla serwisantów cenna jest informacja, w jakich dokładnie okolicznościach to się przytrafia.
Awaria wyświetlacza
Smartfony są narażone na awarie wyświetlacza, co jest skutkiem codziennego ich użytkowania (rzadziej wad konstrukcyjnych ekranu). Zasada jest prosta: im częściej i intensywniej z czegoś korzystamy, tym większe jest ryzyko usterek. Poza tym telefon może upaść, ulec zalaniu itp. – a to nie pozostaje bez wpływu na jego pracę. Brak reakcji na dotyk, nieprawidłowości w działaniu wyświetlacza czy niewyświetlanie obrazu – to znak, że należy zanieść telefon do serwisu zajmującego się naprawą smartfonów i naprawą komputerów. Warszawa to jedno z miast, gdzie usługi te są świadczone przez profesjonalne firmy.
Uszkodzone głośniki
Objawami uszkodzonych głośników w telefonie są przede wszystkim zakłócenia podczas rozmowy (trzaski i szumy) oraz problemy z nawiązaniem kontaktu z rozmówcą (słychać go słabo lub wcale nie słychać). Ogólnie jakość dźwięku ulega wyraźnemu pogorszeniu. Serwis telefonów Dillcom odradza dokonywania napraw we własnym zakresie. W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest zazwyczaj wymiana zepsutego głośnika lub mikrofonu. Jeżeli awaria dotyczy układu audio na płycie głównej, wówczas trzeba się liczyć z wymianą całego procesora.
Telefon gubi zasięg
Problemy z zasięgiem oczywiście zdarzają się, ale jeśli pojawiają się tam, gdzie nie powinny, to znak, że dzieje się coś niedobrego. Smarfton może gubić zasięg np. wskutek uszkodzonego modułu antenowego na płycie głównej czy wzmacniacza sygnału. Serwisy zajmujące się naprawą iPhone’ów (Warszawa ma wiele takich punktów, o czym warto pamiętać) i innych smartfonów jako najczęstsze przyczyny tego typu awarii wskazują: upuszczenie telefonu, zalanie i zawilgocenie.
Kłopoty z aparatem fotograficznym
Uszkodzenia aparatów w smartfonach najczęściej mają charakter mechaniczny. Sam moduł fotograficzny psuje się stosunkowo rzadko, zwykle jest to wina np. upadku. Awaria aparatu objawia się m.in. złą jakością zdjęć. Zdarza się też, że moduł fotograficzny w ogóle nie chce się uruchomić.