Rozbudowa Drogi Wojewódzkiej 721 rusza - największy odcinek w Lesznowoli

Na południe od Warszawy zapadła decyzja, która może zmienić codzienne dojazdy mieszkańców i firm. Wojewoda wydał zgodę na rozbudowę Drogi Wojewódzkiej nr 721 - projektu, który ma odciążyć lokalne ulice, poprawić przepustowość i bezpieczeństwo. Prace obejmą blisko dziesięciokilometrowy odcinek przebiegający przez trzy gminy.
- Co przewiduje rozbudowa Drogi Wojewódzkiej nr 721
- Najdłuższy fragment powstanie w Lesznowoli
Co przewiduje rozbudowa Drogi Wojewódzkiej nr 721
Wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na realizację rozbudowy trasy - inwestycji obejmującej około 10-kilometrowego odcinka drogi. Projekt zakłada budowę jezdni dwupasmowych z jezdniami serwisowymi, oddzielnych dróg dla pieszych i rowerzystów oraz montaż ekranów akustycznych. W planie jest też budowa wiaduktu nad linią kolejową nr 8 oraz instalacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach, a także przebudowa i budowa siedmiu skrzyżowań na trasie.
“Z poziomu rządowego wzmacniamy rozwój lokalny”
- Mariusz Frankowski, wojewoda mazowiecki
W ramach inwestycji uwzględniono około 1 km w zakresie węzła z drogą ekspresową S7 - to element, który ma usprawnić przepływ ruchu na głównych szlakach komunikacyjnych.
Najdłuższy fragment powstanie w Lesznowoli
Trasa przebiega przez trzy gminy - najdłuższy odcinek, około 8,4 km, zaplanowano w gminie Lesznowola. Kolejne fragmenty dotkną gminy Raszyn (m. Sękocin Nowy) na długości około 1,1 km oraz gminy Piaseczno - około 0,5 km. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji to ponad 300 mln zł.
Dla mieszkańców oznacza to nie tylko nową nawierzchnię - to także zmiana układu komunikacyjnego w rejonie skrzyżowań i wjazdów do miejscowości, a w dłuższej perspektywie możliwość szybszych dojazdów do Warszawy i głównych dróg ekspresowych.
W praktyce - co to oznacza dla mieszkańca i kierowcy
Decyzja zezwalająca otwiera drogę do realizacji prac, ale na plac budowy zwykle wchodzą wykonawcy etapami - od przygotowania uzbrojenia terenu po prace związane z wiaduktem nad torami. Na czas robót można spodziewać się czasowych objazdów, zmiany organizacji ruchu i wzmożonego hałasu - stąd planowane ekrany akustyczne będą miały realne znaczenie dla pobliskich domów. Dla osób korzystających z rowerów i pieszych nowa infrastruktura powinna poprawić bezpieczeństwo i komfort spacerów oraz dojazdów do przystanków czy szkół.
Za dalsze informacje i harmonogram realizacji odpowiedzialny jest urząd wojewódzki oraz gminy objęte inwestycją - warto śledzić oficjalne komunikaty, by wiedzieć o planowanych utrudnieniach i terminach kolejnych etapów.
na podstawie: Mazowiecki Urząd Wojewódzki.
Autor: krystian

