Po 58 latach tramwaje wracają na ul. Rakowiecką - testy i pasażerskie kursy w grudniu

Na Mokotowie zrobiło się głośniej niż zwykle - po torach przejechał pomiarowy tramwaj i znów pojawił się widok, który ostatnio był codziennością w latach 60. Warszawa przygotowuje się do przywrócenia połączenia między Puławską a al. Niepodległości. Na odtworzonym odcinku trwają testy zarówno historycznego wagonu typu 13N, jak i współczesnych tramwajów, a uruchomienie pasażerskie zaplanowano na grudzień.
- Rakowiecka wraca do rozkładu - od sieci trakcyjnej do przejazdów testowych
- Co zmieni się w dojazdach Warszawy - trasa, przesiadki i czas przejazdu
Rakowiecka wraca do rozkładu - od sieci trakcyjnej do przejazdów testowych
Przez ostatnie weekendy układali i podłączali sieć trakcyjną na odcinku między Puławską a al. Niepodległości. Po zakończeniu tych prac przeprowadzono jazdy kontrolne tramwaju pomiarowego, których zadaniem było sprawdzenie jakości wykonania robót i dopracowanie ustawień trakcji. Próby zakończyły się powodzeniem i potwierdziły, że torowisko jest przejezdne.
Symboliczny akcent nadano, wykorzystując do testów wagon typu 13N - tzw. parówkę - ten sam typ, który kursował po Rakowieckiej, gdy w 1967 roku odcinek został zamknięty. Obok niego odbywają się także testy z nowoczesnymi składami, które będą obsługiwać trasę po otwarciu.
Co zmieni się w dojazdach Warszawy - trasa, przesiadki i czas przejazdu
Po przywróceniu ruchu tramwajowego nowy odcinek przejmie linia 19. Trasa tej linii zostanie poprowadzona tak, że tramwaje po wjeździe z rejonu Goworka skręcą w lewo w Puławską, następnie pojadą nowym odcinkiem torów do al. Niepodległości i dalej, jak dotychczas, w kierunku Bemowa. Dla podróżnych ze Stegien i Dolnego Mokotowa oznacza to bezpośredni dojazd w rejon SGH oraz wygodne przesiadki na stacji metra Pole Mokotowskie.
Miasto deklaruje, że czas przejazdu ze Stegien do centrum (m.in. do Dworca Centralnego) nową trasą będzie porównywalny z dotychczasowym przejazdem przez ulice Marszałkowską i Nowowiejską. Przed oddaniem do ruchu pasażerskiego testy z udziałem współczesnych tramwajów będą kontynuowane, by zapewnić płynność i bezpieczeństwo kursów.
Dla podróżnych to szansa na skrócenie lub uproszczenie codziennych dojazdów - mniej przesiadek dojazdowych w rejonie uczelni i stacji metra oraz alternatywna trasa do centrum w godzinach szczytu. W czasie testów warto śledzić komunikaty Tramwajów Warszawskich o ewentualnych korektach rozkładów i planowanych terminach uruchomienia kursów pasażerskich.
na podstawie: UMS Warszawa.
Autor: krystian


