W SP 314 powstała przestrzeń, która ma zmienić sposób nauki matematyki

W Warszawie na Białołęce otwarto nietypową salę do matematyki — miejsce zaprojektowane pod pracę zespołową i myślenie kreatywne. Uczniowie zaczynają pracować inaczej niż dotychczas: stojąc przy tablicach, dyskutując i eksperymentując. To próba przeniesienia do szkolnej rzeczywistości metody, która stawia ucznia w roli odkrywcy.
- Nowa pracownia w Szkoła Podstawowa nr 314
- Jak to działa w praktyce w Warszawie
Nowa pracownia w Szkoła Podstawowa nr 314
W Szkoła Podstawowa nr 314 im. Przyjaciół Ziemi przygotowano salę do nauki zgodnie z założeniami metody Myślącej Klasy profesora Petera Liljedahla. Przebudowa objęła montaż elastycznych stanowisk pracy i wyposażenie sali w pomoce dydaktyczne, tak aby łatwiej było organizować pracę w grupach i wymianę pomysłów.
Jak to działa w praktyce w Warszawie
W nowej pracowni zamontowano 9 tablic suchościeralnych, które mają zachęcać uczniów do wspólnego rozwiązywania zadań i prezentowania pomysłów. Nauczyciel w tej formule pełni rolę przewodnika — to uczniowie aktywnie dochodzą do wniosków, ćwicząc kreatywność, komunikację i współpracę.
na podstawie: UD Białołęka.
Autor: krystian

