Kampania uczy młodych dumy z polskich wynalazków i szans rozwoju

W Warszawie ruszyła ogólnopolska akcja edukacyjna zachęcająca dzieci i młodzież, by odkrywały polskie osiągnięcia i wierzyły we własne możliwości. Organizatorzy stawiają na materiały do szkół i scenariusze lekcji pokazujące, że polskie pomysły mają zasięg globalny. Inicjatywa ma też odpowiedzieć na luki w wiedzy pokolenia Z o rodzimych innowacjach.
- Co pokazuje badanie o młodych i polskich innowacjach
- Scenariusze lekcji i zakres kampanii „Zachwyć się sobą. Zachwyć się Polską”
- Inauguracja w Warszawie i głosy organizatorów
Co pokazuje badanie o młodych i polskich innowacjach
Najnowsze badanie Grupy 4P na zlecenie Fundacji WłączeniPlus wskazuje, że młodzi między 18–28 rokiem życia częściej niż ogół respondentów spotykają się z informacjami o polskich innowacjach (22% vs 12% deklarujących „bardzo często”). Jednocześnie aż 42% Zetek przyznało, że nie zna polskich innowacji, a tylko 27% potrafi wskazać przykłady wynalazków i ich pochodzenie. Dumę z polskich odkryć wyraziło 44% najmłodszych respondentów.
Scenariusze lekcji i zakres kampanii „Zachwyć się sobą. Zachwyć się Polską”
Kampania Zachwyć się sobą. Zachwyć się Polską to kolejny etap projektu We Did It In Poland. Do przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych trafią autorskie trzyczęściowe bloki zajęć: o odwadze w marzeniu i uczeniu się na porażkach, o budowaniu dumy z siebie i kraju oraz o współczesnych polskich osiągnięciach. Dla szkół ponadpodstawowych przygotowano moduł rówieśniczy, gdzie uczniowie sami prowadzą zajęcia. W projekcie współpracują Fundacja Digital University, Fundacja OFF School oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES).
Inauguracja w Warszawie i głosy organizatorów
Kampanię zainaugurowano podczas konferencji w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń z udziałem przedstawicieli edukacji i władz. W panelu dyskusyjnym uczestniczyli m.in. Wioletta Krzyżanowska (Mazowiecka Kurator Oświaty), Karolina Malczyk (WCIES), Elżbieta Wojciechowska (Digital University) i Agnieszka Święch (OFF School).
“Województwo mazowieckie to region o ogromnym potencjale… Kampania «Zachwyć się sobą. Zachwyć się Polską» doskonale wpisuje się w ten cel – inspiruje dzieci i młodzież do wiary w siebie”
— Mariusz Frankowski, wojewoda mazowiecki
“Naszym celem jest, by młode pokolenie zobaczyło, że Polki i Polacy tworzą przyszłość… Ta kampania pokazuje, że w Polsce rodzą się globalne idee”
— Olga Kozierowska, prezeska Fundacji WłączeniPlus
Materiały edukacyjne są dostępne dla zainteresowanych placówek na stronie projektu We Did It In Poland. Partnerami kampanii są Fundacja Digital University, Fundacja OFF School i WCIES, patronat honorowy sprawuje wojewoda mazowiecki.
na podstawie: Urząd Wojewódzki w Warszawie.
Autor: krystian

