Jesienne konkursy Zarządu Zieleni. Przedszkola i szkoły projektują wymarzone ogródki

Jesień to czas, gdy placówki edukacyjne w Warszawie mogą pokazać swoją wyobraźnię o zielonej przestrzeni przy szkole i przedszkolu. Zarząd Zieleni m.st. Warszawy zaprasza do dwóch edycji konkursów, które mają zmienić szkolne podwórka w miejsca tętniące życiem i przyrodniczą różnorodnością.
- Zasady dla warszawskich placówek
- Nagrody i wystawa w Pawilonie Edukacyjnym Kamień
Zasady dla warszawskich placówek
Organizator ogłosił dwie równoległe akcje: „Skarby w ogródku” — VIII edycja skierowana do przedszkoli oraz „Bioróżnorodność wokół szkoły” — V edycja dla szkół podstawowych. Zadaniem zespołów jest wspólna, grupowa praca plastyczna i krótki opis koncepcji pokazujący, jak wyglądałby wymarzony ogródek lub przestrzeń zieleni przy placówce oraz jakie zajęcia i aktywności można by tam realizować.
Na zgłoszenia organizator czeka do 31 października 2025. Wyniki mają zostać opublikowane na stronie zzw.waw.pl do 12 listopada 2025. Zgłoszenie należy wysłać na adres e‑mail wskazany w regulaminie konkursu — przed przesłaniem warto dokładnie zapoznać się z obowiązującymi zasadami, które znajdują się w regulaminie.
Pełne zgłoszenie powinno zawierać między innymi:
- dane kontaktowe placówki,
- wskazanie grupy przedszkolnej lub kategorii wiekowej w szkole podstawowej,
- imię i nazwisko osoby do kontaktu wraz ze służbowym adresem e‑mail i numerem telefonu,
- zdjęcie pracy plastycznej w formacie PDF, JPG lub PNG.
Nagrody i wystawa w Pawilonie Edukacyjnym Kamień
Nagrody przewidziane w konkursie to m.in. warsztaty przyrodnicze realizowane w Pawilonie Edukacyjnym Kamień oraz upominki roślinne. Autorzy wyróżnionych i oryginalnych prac zostaną poproszeni o dostarczenie fizycznych dzieł do Pawilonu Edukacyjnego Kamień, gdzie prace trafią na wystawę. Organizatorem i fundatorem warsztatów jest Zarząd Zieleni m.st. Warszawy, a fundatorem nagród rzeczowych w postaci roślin jest GMF Group Sp. z o.o.
Konkursy to okazja, by przedszkolne i szkolne zespoły połączyły kreatywność z myśleniem o przyrodzie blisko placówki. Dla wielu szkół i przedszkoli może to być impuls do trwałych zmian w otoczeniu i nowych zajęć prowadzonych w zielonej przestrzeni.
na podstawie: Wilanów.
Autor: krystian

