Dziady w elektro-folku - Chrust przeniesie słuchaczy w muzyczny rytuał

2 min czytania
Dziady w elektro-folku - Chrust przeniesie słuchaczy w muzyczny rytuał

Wędrując między światem żywych i umarłych, Terminal Kultury Gocław zaprasza na wieczór, który ma brzmieć jak pradawne gusła w nowym rytmie. W Warszawie trio Chrust obiecuje transowe pieśni, puls elektro-rocka i słowiańską melancholię — wszystko skondensowane w jednym koncercie. To propozycja dla tych, którzy chcą poczuć, że muzyka potrafi przywołać cień przodków.

  • Terminal Kultury Gocław jako scena rytuału
  • Dziady w Warszawie - podróż przez słowiańskie pieśni i elektro-rock

Terminal Kultury Gocław jako scena rytuału

W przestrzeni znanej z popierania nurtów new folk miejsce zmieni się w scenę muzycznego obrzędu. Organizatorzy zaplanowali koncert na 31 października o godzinie 19:00 w Terminalu Kultury Gocław przy ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 24. Bilety są wycenione na 52,70 zł.

Na scenie pojawi się trio tworzone przez Małgorzatę Oleszczuk, Karola Konopa i Dariusza Mrozeka. Zespół, znany z występów na festiwalach takich jak Męskie Granie, Slot Art, Sea You czy Great September, pokaże materiał z najnowszego albumu “Przed Zmierzchem”. W opisie wydarzenia organizatorzy sugerują, że to jedna noc w roku, gdy muzyka ma pełnić rolę pomostu między porządkami — i tak właśnie zaplanowano oprawę koncertu.

Dziady w Warszawie - podróż przez słowiańskie pieśni i elektro-rock

Chrust łączy korzenne melodie z nowoczesnym brzmieniem; ich kompozycje bywają transowe, miejscami surowe, miejscami pełne subtelnej melancholii. W zapowiedziach podkreślane są odniesienia do słowiańskiej tradycji i rytualnej atmosfery — stąd propozycja koncertu wpisana w obrzędowy kontekst Dziadów. Publiczność może spodziewać się utworów, które zamiast klasycznej narracji wolą pracować napięciem brzmienia: perkusyjny puls, elektryczne barwy i śpiewne, niemal archaiczne frazy.

To wydarzenie można potraktować jako eksperyment sceniczny — próba połączenia poetyckiej pamięci z energią współczesnych brzmień. Dla warszawskiej publiczności będzie to okazja, by przekonać się, jak dawne motywy funkcjonują dziś w kontekście koncertu, który ma pełnić rolę zarówno spotkania z muzyką, jak i symbolicznego obrzędu.

na podstawie: Urząd Dzielnicy Praga Południe.

Autor: krystian