Czy ul. Kajki w Warszawie stała się bezpieczniejsza dla uczniów SP 218

Przy Szkole Podstawowej nr 218 pojawiły się progi zwalniające, znak stop i odmalowane przejścia — to efekt audytu i współpracy z projektem CoMobility oraz programu Droga na szóstkę, który w ubiegłym roku objął 110 lokalizacji.
- Warszawa wprowadź fizyczne zmiany tam gdzie auta jeżdżą za szybko
- Zadbaj o atrakcyjne dojście do szkoły i promuj aktywność
- Rozszerzaj program Droga na szóstkę i planuj kolejne zmiany
Warszawa wprowadź fizyczne zmiany tam gdzie auta jeżdżą za szybko
Na skrzyżowaniu ul. Kajki z ul. V Poprzeczną zamontowano progi zwalniające, a od strony V Poprzecznej ustawiono znak stop, który zmusza kierowców do zatrzymania przed skrzyżowaniem. Dwa przejścia dla pieszych przy szkole zostały dodatkowo oznakowane czerwoną farbą. Te działania wykonano po audycie bezpieczeństwa przejść dla pieszych bez sygnalizacji, który ocenił przekraczane tam prędkości i wystawił ocenkę 2 w skali 0–5, rekomendując ograniczenia prędkości przez rozwiązania fizyczne.
Zadbaj o atrakcyjne dojście do szkoły i promuj aktywność
Organizacja CoMobility przygotowała projekt montażu progów i jego zatwierdzenie. To międzynarodowy projekt badawczy analizujący zachowania związane z mobilnością, współpracujący z mieszkańcami i jednostkami miejskimi. Już wcześniej na chodniku wzdłuż ul. Kajki pojawiły się malunki z serii Po Drodze — kolorowe grafiki pokazujące proste gry i zadania mające umilić i urozmaicić drogę do szkoły oraz zachęcić uczniów do spacerów i korzystania z mikromobilności.
Rozszerzaj program Droga na szóstkę i planuj kolejne zmiany
Program Droga na szóstkę w ostatnim roku objął 110 lokalizacji — w jego ramach analizowane są potrzeby szkół, a następnie projektowane i wdrażane rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo uczniów. W tym roku działania objęły też m.in. ulicę Balaton przy SP 77 na Bielanach, gdzie wprowadzono ruch jednokierunkowy, by ograniczyć manewrowanie i cofanie przy szkole. Kolejne planowane lub przygotowywane przebudowy dotyczą m.in. ulic Drewnianej w Śródmieściu, Angorskiej przy Niekłańskiej w Pradze-Południe, przejścia przez ul. Dickensa na Ochocie oraz odcinków ul. Równej w Pradze-Północ, ul. Or-Ota na Żoliborzu i części ul. Wolfkego na Bemowie; propozycje są też w przygotowaniu dla Targówka i Włoch, a na Mokotowie część zmian wprowadzana jest w ramach SPPN.
Dzięki połączeniu działań infrastrukturalnych i elementów przestrzeni zachęcających dzieci do ruchu Warszawa stopniowo poprawia bezpieczeństwo dróg szkolnych i ułatwia uczniom codzienne dojścia do szkoły.
na podstawie: Zarząd Dróg W Warszawie.
Autor: krystian