Nawierzchnia na wiadukcie w Rembertowie przy Chełmżyńskiej — koniec prac w tym roku?

W Rembertowie prace przy wiadukcie nad linią Warszawa Zachodnia-Terespol wkraczają w kluczową fazę — na konstrukcji i dojazdach układane są już kolejne warstwy nawierzchni. Nowa przeprawa ma rozwiązać problem stałych zatorów z powodu opuszczanych rogatek i przyspieszyć codzienne dojazdy mieszkańców.
- Zobacz, jak powstaje wiadukt w Rembertowie przy ul. Chełmżyńskiej
- Skorzystają kierowcy, rowerzyści i pasażerowie. Sprawdź szczegóły inwestycji w Kawęczynie-Wygodzie
Zobacz, jak powstaje wiadukt w Rembertowie przy ul. Chełmżyńskiej
Budowana przeprawa nad torem o długości 140 m otrzymuje obecnie pierwsze warstwy asfaltu. Na jezdni wiaduktu i na dojazdach wykorzystuje się rozściełacze i walce; na strukturze położono już asfalt twardolany. Do wykonania pozostała jeszcze ostatnia warstwa nawierzchni - ścieralna.
Wykonywane są też prace towarzyszące: betonowane są kapy chodnikowe, czyli obszary przygotowane pod chodniki i drogę rowerową. Trwają roboty przy budowie pochylni i schodów. W przygotowanych szybach windowych rozpoczął się montaż wind, co ma poprawić dostępność obiektu dla pieszych i osób z ograniczoną mobilnością.
Skorzystają kierowcy, rowerzyści i pasażerowie. Sprawdź szczegóły inwestycji w Kawęczynie-Wygodzie
W ciągu nowej drogi o długości 700 m wiadukt połączy część południową przy skrzyżowaniu ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów z nowym rondem po północnej stronie torów. Na obiekcie powstanie jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu. Po wschodniej stronie znajdą się chodnik i ścieżka rowerowa, po zachodniej chodnik.
Na północnym dojeździe planowana jest zatoka autobusowa z przystankiem, co ma poprawić obsługę komunikacji publicznej w okolicy.
Obiekt ma rozwiązać problem częstego zatrzymywania ruchu przez opuszczane szlabany na linii kolejowej Warszawa Zachodnia-Terespol. Obecnie przez to miejsce w obydwu kierunkach przejeżdża średnio ponad 7 tysięcy pojazdów na dobę; po otwarciu wiaduktu przejazd w poziomie torów zostanie zlikwidowany.
Koszt inwestycji to około 68,5 miliona zł. Prace wykonuje firma Intop Warszawa. Realizacja przedsięwzięcia prowadzona jest wspólnie przez m.st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Planowany termin ukończenia to jeszcze przed końcem 2025 roku.
Na podstawie: Urząd Dzielnicy Rembertów
Autor: krystian