Wiadukt na Chełmżyńskiej w Rembertowie z nową nawierzchnią i windami

Na Chełmżyńskiej w Rembertowie widać już asfalt i ruch maszyn – wiadukt nad torami przybliża koniec utrudnień: po otwarciu przejazd przez linię Warszawa Zachodnia - Terespol zniknie z mapy korków.
- Rembertów: sprawdź, jak postępuje budowa wiaduktu przy ul. Chełmżyńskiej
- Rembertów widzi koniec szlabanów - odblokuj trasę i odetchnij
Rembertów: sprawdź, jak postępuje budowa wiaduktu przy ul. Chełmżyńskiej
Na budowie wiaduktu nad linią kolejową przy ul. Chełmżyńskiej trwają prace nawierzchniowe. Na konstrukcji i na dojazdach układane są pierwsze warstwy asfaltu z wykorzystaniem rozściełaczy i walców. Na samej estakadzie położono asfalt twardolany; do wykonania pozostaje jeszcze warstwa ścieralna, która będzie ostatnim elementem jezdni.
Obiekt ma 140 metrów długości. Zaprojektowano na nim jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Po stronie wschodniej zaplanowano chodnik oraz ścieżkę rowerową, po stronie zachodniej będzie chodnik. Na północnym dojeździe wykonawca realizuje zatokę autobusową z przystankiem.
Równolegle do robót bitumicznych prowadzone są prace betonowe przy kap chodnikowych, czyli podbudowie pod chodniki i pas rowerowy. Wykonywane są także pochylnie i schody ułatwiające dojście do obiektu. W gotowych szybich windowych rozpoczął się montaż wind, co ma podnieść dostępność wiaduktu dla osób o ograniczonej mobilności.
Rembertów widzi koniec szlabanów - odblokuj trasę i odetchnij
Wiadukt powstaje w rejonie Kawęczyna-Wygody jako element nowej drogi o długości 700 metrów. Trasa połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie torów z rondem na ul. Chełmżyńskiej po stronie północnej. Po oddaniu do użytku przejazd w poziomie torów zostanie zlikwidowany.
Zmiana ma znaczenie praktyczne: przez linię kolejową przecinającą ul. Chełmżyńską przejeżdża średnio ponad 7 tysięcy pojazdów dziennie w obu kierunkach. Często opuszczane szlabany utrudniają komunikację w okolicy, więc nowy wiadukt powinien znacząco poprawić płynność ruchu oraz bezpieczeństwo kierowców, pieszych i rowerzystów.
Koszt realizacji to około 68,5 miliona złotych. Wykonawcą robót jest firma Intop Warszawa. Inwestycja jest realizowana wspólnie przez m.st. Warszawę - Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Planowany termin zakończenia prac to przed końcem 2025 roku.
Na podstawie: UMS Warszawa
Autor: krystian