Aleje Jerozolimskie zmieniają bieg ruchu przy Dworcu Zachodnim w nocy 6 czerwca

3 min czytania
Aleje Jerozolimskie zmieniają bieg ruchu przy Dworcu Zachodnim w nocy 6 czerwca

Warszawa szykuje się na kolejne zmiany w organizacji ruchu przy Dworcu Zachodnim. Już w nocy z 6 na 7 czerwca kierowcy będą korzystać z nowej nitki Alej Jerozolimskich, co otwiera drogę do dalszych prac przy podziemnym tunelu tramwajowym. To ważny krok w rozwoju komunikacji miejskiej i wygody pasażerów.

  • Warszawskie Aleje Jerozolimskie z nową organizacją ruchu przy Dworcu Zachodnim
  • Co czeka pasażerów Warszawy podczas przebudowy Dworca Zachodniego
  • Tramwajowa inwestycja zmienia oblicze zachodniej części Warszawy

Warszawskie Aleje Jerozolimskie z nową organizacją ruchu przy Dworcu Zachodnim

W najbliższy weekend warszawiacy odczują istotne zmiany na jednej z głównych arterii miasta Alejach Jerozolimskich. W nocy z piątku na sobotę, czyli z 6 na 7 czerwca , ruch zostanie przeniesiony na drugą nitkę jezdni, która dotychczas służyła głównie kierowcom jadącym do centrum. Tym samym zamknięta zostanie nitka prowadząca w stronę dzielnicy Włochy. Choć liczba pasów pozostanie bez zmian, ich szerokość zostanie zwiększona, co powinno poprawić płynność przejazdu.

Na otwartej jezdni wyznaczone zostaną po trzy pasy ruchu w każdą stronę, a dodatkowo pojawią się poszerzone buspasy dedykowane autobusom, taksówkom, motocyklom oraz pojazdom MTON. Kierowcy muszą jednak przygotować się na zwężenia w newralgicznych punktach m.in. przy zjeździe z ronda Zesłańców Syberyjskich oraz na wiadukcie nad rondem, gdzie liczba pasów zostanie ograniczona o jeden.

Co czeka pasażerów Warszawy podczas przebudowy Dworca Zachodniego

Zmiany nie ominą także osób korzystających z transportu publicznego. Autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego zatrzymywać się będą na tymczasowych przystankach usytuowanych przed miejscem zwężenia Alej Jerozolimskich. Z kolei autobusy PKS nadal dojadą do Dworca Zachodniego, jednak dojście do peronów ulegnie zmianie zamknięty zostanie chodnik po stronie dworca, a pasażerowie będą kierowani przez parking.

Warto przypomnieć, że trwają intensywne prace wykończeniowe na pierwszym w stolicy podziemnym przystanku tramwajowym Warszawa Zachodnia”. Poziom -1 tej stacji ma zostać zgłoszony do odbiorów już w drugiej połowie czerwca. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie pasażerowie skorzystają z wygodnego przejścia łączącego Aleje Jerozolimskie z peronami kolejowymi. Prace podziemne będą kontynuowane dalej, już na poziomie -2.

Tramwajowa inwestycja zmienia oblicze zachodniej części Warszawy

Budowa nowej trasy tramwajowej to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych ostatnich lat w Warszawie. Linia o długości około 1,6 km powstaje wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku i obejmuje tunel pod Parkiem Pięciu Sióstr wyjątkowym zielonym zakątkiem Ochoty znanym mieszkańcom jako miejsce rekreacji i spacerów.

Podziemny przystanek będzie wyposażony w schody ruchome i windy, które połączą go z istniejącym przejściem podziemnym do peronów kolejowych Dworca Zachodniego. Dzięki temu codzienne przesiadki staną się dużo łatwiejsze i szybsze. Nowa linia umożliwi szybkie dotarcie tramwajem m.in. do Grójeckiej (5 minut), placu Narutowicza (10 minut) oraz stacji metra Politechnika (15 minut). Szacuje się, że rocznie skorzysta z niej ponad 1,2 miliona pasażerów.

Projekt Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą Faza II” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027. Całkowity koszt inwestycji przekracza 2 miliardy złotych, a dofinansowanie wynosi aż 900 milionów złotych.

Dla wszystkich zainteresowanych szczegółami dotyczącymi zmian w ruchu miejskim dostępne są aktualizacje na oficjalnych profilach informacyjnych miasta oraz stronach Zarządu Transportu Miejskiego. Ponadto mieszkańcy mogą korzystać z bezpłatnej usługi powiadamiania o utrudnieniach za pośrednictwem aplikacji Warszawa 19115 oraz Miejskiego Centrum Kontaktu.

Autor: krystian